Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvitová jako hvězda reklamy? Na cestě ke sponzorům ji brzdí i astma

Petra Kvitová | foto:  Michal Šula, MAFRA

8 2014
Petra Kvitová má po druhém wimbledonském triumfu blízko také do „marketingové extraligy“. Co jí schází, aby se vyrovnala zářivosti tenisových star Marie Šarapovové, Caroliny Wozniacké, ale i Eugenie Bouchardové?

Loňská wimbledonská vítězka Marion Bartoliová už tenis nehraje. Nicole Vaidišová, před nástupem Kvitové poslední velká hvězda ženského tenisu z Česka, se z okruhu WTA vytratila už ve 20 letech. Pak žila z minulých úspěchů a pomalu doznívaly její marketingové aktivity.

Nic z toho současné české jedničce zřejmě nehrozí. „Moje práce je tenis. Myšlenky na ostatní věci mě zatím nenapadají. Nechám to tak, jak to je,“ řekla rozhodně šampionka Kvitová po příletu z Londýna. „Naučila jsem se říkat ne.“

Ovšem je jasné, že po letošním úspěchu ji budou sponzoři přemlouvat, aby odpovídala ano. Tiskovky, focení, natáčení reklam...

Ačkoliv Kvitová nevydělává tolik jako jiné tenistky - a to ani zdaleka nejsou tolik úspěšné, z letošního vítězství může hodně vytěžit také mimo kurt. „Stále v ní vidím mimořádný potenciál,“ upozorňuje manažer Miroslav Černošek.

Podle trenéra Davida Kotyzy je potřeba vyvážit tenis a aktivity „okolo“. Nebojí se tedy, že se jeho Petře stane něco podobného jako Vaidišové či jinému promrhanému talentu Anně Kurnikovové? „Jsem přesvědčený, že ji tohle nepotká. Ta holka má zdravé kořeny, pevné rodinné zázemí. Navíc teď už dokáže rozlišit, co jí kariéru může zkomplikovat a co oživit.“

David Kotyza a Petra Kvitová o budoucnosti:

Náhlého konce se nebojí ani Michal Šafář, psycholog Kvitové. „Teď ji tenis velmi baví,“ všiml si. Šafář si myslí, že se jeho klientka s ­přechodem do světa byznysu vyrovnala už před třemi lety, kdy náhle vyskočila mezi smetánku.

Kde tedy může značka PK uspět mimo tenisové dvorce?

Reklama

Tady Kvitovou válcují méně úspěšné tenistky. Třeba bývalá světová jednička Wozniacká. Česká hráčka má navíc smůlu, že pro spoustu fanoušků není tak přitažlivá jako její finálová soupeřka Bouchardová. Ovšem to je podle marketingového experta Simona Chadwicka mýtus.

„Výzkumy ukazují, že lidé chtějí vidět úspěšné sportovkyně,“ řekl časopisu Forbes. A přidává trochu drsný důvod, proč zatím Kvitová neprorazila v reklamě - její astma. „Pokud má být vaše značka perfektní, nemůže být spojená s nějakou nedokonalostí.“

Kvitová se však případným nabídkám nebrání. „Když to nenaruší program, nemám s tím problém.“

Podnikání

Na to bude mít Kvitová dost času po kariéře, ale příklad Rusky Šarapovové a jejích bonbonů Sugarpova ukazuje, že lze obě činnosti spojit. Kvitová má sice speciální kolekci oblečení Nike, firma na trika tiskne její typický pokřik „Pojď!“, to však není její vlastní podnikání.

Tenistka přitom už dokázala, že fantazii má: spoluhráčkám třeba vymyslela náušnice na Fed Cup. Bude z ní jednou módní návrhářka?

Sociální sítě

Pro marketingový úspěch sportovce je dnes velmi důležitý také kontakt s fanoušky. Facebook i Twitter se naučila používat také Kvitová. „Chci být nablízku fanouškům a tohle je šikovný způsob,“ tvrdí. „A že bych si po vzoru Jardy Jágra založila nějakou svou rodinu? Na to bych si netroufla, on má přece jen daleko víc zkušeností.“

Klíčový recept pro další roky slečny PK shrnul trenér Kotyza: „Když nebude Petra tvrdě makat, tak žádného úspěchu už nedosáhne.“

To platí pro tenisovou kariéru, osobní život i ostatní aktivity.







Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze