"Vítězství v tomto seriálu si moc vážíme, reprezentujeme tu Českou republiku a sjíždí se slušná konkurence i z dalších států, jako je Chorvatsko, Slovinsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko a Německo," říká pilot, který má unikátní bilanci. Devět startů v jednotlivých ročnících přetavil v devět celkových triumfů! Letos Pech s Uhlem absolvovali jen tři závody.
"Vybrali jsme ty s největším koeficientem 10, tedy slovinskou Rallye Saturnus a české Šumavu a Bohemii," vysvětluje Pech. Úspěchy v nich pak plzeňské posádce produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX vynesly vítězství.
Pech letos bral i druhé místo v mezinárodním mistrovství České republiky v rallye. Kterého umístění si váží víc? "Vážíme si každého úspěchu. Těžší bylo ale absolvovat české mistrovství, je to přeci jen víc závodů a také větší konkurence," tvrdí Pech.
"Na druhou stranu ale je každý výjezd do zahraničí velkou neznámou. A ve Slovinsku jsou opravdu parádní tratě, jsou to náročné erzety po šotolině nebo kluzkém asfaltu. Takové podmínky doma nezažijeme, ty jsou jen v přímořských státech."
Letošní úspěšnou sezonu zakončí o víkendu Pražským rallyesprintem. Tradičního navigátora Petra Uhla ale vymění za expremiéra Mirka Topolánka. "Už spolu pojedeme popáté, třikrát jsme vyhráli. Bylo by pěkné to zopakovat," usmívá se Pech, který své mitsubishi vymění za Škodu Fabii WRC, tedy špičkový vůz s nejmodernější technikou. Letos bude závod specifický, mohl by se totiž jet na sněhu.
"Mirek Topolánek bude mít opravdovou práci navigátora. Nebude o tom, že by se jen vezl, bude muset regulérně číst rozpis. Vypadá to totiž, že bude zlobit počasí, což není všechno. Také přibyla nová erzeta, která se pojede za Prahou v chráněné krajinné oblasti, kde se jinak nesmí jezdit."
Pro příští rok Václav Pech nechystá velké změny, dál zůstane věrný Mitsubishi Lanceru EVO IX. A bude se chtít opět prát o mety nejvyšší.