Pouze Jan Kopecký a Roman Kresta, oba na vozech Škoda Fabia S2000, byli na Rallye Český Krumlov rychlejší než Plzeňan Václav Pech se svým spolujezdcem Petrem Uhlem na voze Mini John Cooper S2000.
"Když pominu tragickou událost, která nás všechny zasáhla a budu hodnotit jenom sportovní stránku, tak jsem spokojen," připomněl Pech úmrtí spolujezdce Aleše Zimolky.
"Chtěli jsme zkusit jet rychle a držet se Kresty," nastínil pětatřicetiletý jezdec předsoutěžní plán.
Jenže hned od první divácky atraktivní erzety, která se jela na budějovickém Výstavišti, jste musel soupeře dohánět. Co se tam přihodilo?
O obrubník jsme prorazili gumu levého předního kola. Ztratili jsme si jenom deset vteřin, ale v takhle vyrovnaném závodě je to znát.
Aby toho nebylo málo, tak jste pneumatiku prorazili v první etapě ještě jednou…
To už bylo horší, tam jsme jeli asi pět kilometrů po prázdném kole. Po skoku jsme dopadli na hranu panelu. To místo dobře znám, ale jinak bych ho nejel. To se občas při závodě stane.
V té chvíli už bylo asi jasné, že vedoucí dvojici Kopecký – Kresta nemůžete konkurovat?
Přesně tak, upustili jsme od boje o druhé místo, což byl náš původní plán, a soustředili jsme se na uhájení bronzové pozice.
Třetí místo je pro vás asi tak optimální, alespoň podle výsledků dosavadních závodů. Souhlasíte?
Kopecký i Kresta jedou se silnějšími fabiemi, Kopecký navíc s podporou továrního týmu. To je znát. My ale neházíme flintu do žita.
Takže jste se třetím místem v Krumlově spokojený?
Obavy z toho, že auto je úplně nové a nemá za sebou žádnou historii, se nenaplňují. Z osmi závodů s "miníkem" jsme sedmkrát byli na stupních vítězů. Nemám si na co stěžovat. V Krumlově to byl těžký závod, ale auto jelo perfektně.
S jakými plány půjdete do dalších podniků? Zkusíte ještě zaútočit na druhou příčku nebo se spíš budete soustředit na uhájení třetího místa?
Tak tuhle otázku už jsme si s ostatními členy týmu taky několikrát položili. Úplně jasnou odpověď nemám. V každém případě se ještě chceme zkusit poprat o druhé místo. Nebudeme se ale do souboje pouštět nějak bezhlavě. Soupeři taky nespí, čekají na naše zaváhání.
Do příštího závodu, Agrotec Rallye Hustopeče (22. a 23. června), zbývá necelý měsíc. Dá se během takhle krátké doby něco vymyslet, zlepšit?
Dá a moc, na autě je pořád co zlepšovat. Stále hledáme optimální nastavení podvozku. Cítím rezervy i v sobě. Pořád nedokážu využít přednosti auta na sto procent. Pořád mám určité návyky z let ježdění s těžším vozem. Potřebuju se s "miníkem" víc vyjezdit na závodech.