Podle informací o počasí se od západu blížily intenzivní srážky, které dokáží zaprášené tratě v okolí Hustopečí proměnit v kluzké peklo. A tak Pech zvolil pneumatiky na mokro. Jenže pršet nezačalo a úřadující český mistr s vozem Mini John Cooper Works S2000 ztrácel cenné sekundy i nervy.
„V zápalu boje jsem pak za špatnou volbu pneumatik obvinil všechny kolem, i když sázku na déšť jsem rozhodl sám. Teď mám co žehlit,“ uvedl po návratu do Plzně už s chladnou hlavou. Přesto právě tady lze hledat příčiny obrovské časové ztráty v prvních třech sobotních měřených testech.
„Auto jsme přestavěli na mokrý podvozek a obuli i ty nejměkčí pneumatiky do deště,“ vyprávěl plzeňský pilot. Jenže na trati bylo úplné sucho. Největší pohroma přišla na druhé rychlostní zkoušce, která měřila 17 kilometrů. „Pneumatiky jsem rychle přehřál a bylo těžké udržet se vůbec na trati. Ještě horší však bylo, že se sjely na úplné plátno a každým okamžikem hrozilo jejich úplné prodření a ztráta tlaku. Byla to jízda jako na ledě,“ popisoval 38letý jezdec situaci na jihomoravských silnicích.
V jednu chvíli dokonce skončil mimo trať, na poli. „Nějakému zemědělci jsme nechtěně vyorali pár brambor,“ zažertoval. V třetím měřeném sobotním testu ani netušil, jestli vůbec dojedou do cíle. „Na předek jsme s Petrem (spolujezdec Uhel - pozn. aut.) dali dvě rezervy a na zadek vybrali dvě kola, která měla alespoň ještě ocelové dráty. Byl jsem si téměř jistý, že ani nedojedeme, ale zkusili jsme to opatrnější jízdou. Během zkoušky jedno kolo ušlo a do cíle jsme dojížděli na defektu.“
Na těchto třech rychlostních zkouškách ztratil Pech více než minutu. V Hustopečích se musel spokojit s druhou příčkou, stejné místo mu patří i v průběžném pořadí domácího šampionátu. Ten vstoupí do své druhé poloviny čtvrtým podnikem - prestižní Rallye Bohemia, která se jede ve dnech 10. - 12. července.