Ten se jede tradičně souběžně s 19. ročníkem Historic Vltava Rallye a po letech experimentů s vloženou "Plzeňskou supererzetou" se vrací ke své osvědčené klasice.
Plzeňák Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem budou ve svém žluto modrém Mitsubishi Lancer EVO IX dokazovat, že jejich ďábelské zrychlení zapříčiněné o milimetr větším restriktorem a stříbrná pozice na úvodní Valašské rallye nebyly náhodné.
V Klatovech jsou navíc doma a obhajují loňské prvenství. Proto třítýdenní pauzu mezi "Valaškou" a Šumavou" vyplnili hlavně důkladnou přípravou vozu. "Na Valašce nás v závěru soutěže trápil motor.
Proto jsme ho před Šumavou vyměnili za nový. Kvůli tomu jsme udělali i test, kde jsme vyzkoušeli především funkčnost celého vozu po jeho opětovném složení," říká Václav Pech k přípravě před Rallye Šumava na serveru ewrc.cz.
Šumava se svými rychlostními zkouškami na Klatovsku a Vimpersku je pověstná náročnými rychlostními zkouškami. "Musíme dát pozor především na spoustu zimního posypu, kterým je Šumava typická.
Kolikrát úseky připomínají spíše šotolinovou soutěž, a když nemáte vše správně zapsáno v rozpise nebo vyjedete ze stopy, pak se auto chová jako na hrachu a k chybě je blízko," říká Pech.
Zítřejší první etapu tradičně zahájí "Klatovský okruh" u Čínova, o den později se pak startovní pole přesune vstříc druhé etapě vedené po náročných silničkách Vimperska.
"Celá soutěž tak bude kompaktnější než v uplynulých ročnících," míní Jan Valeš, tiskový mluvčí Mogul Šumava Rallye. Pořadatelům se přihlásilo celkem 58 posádek. Kdo je favoritem? Trio Pech, Kresta, Valoušek určitě. Ale zezadu může zaútočit třeba Jaromír Tarabus s Fordem Fiesta S2000, bronzový z Valašské rallye.
"Před Šumavou jsme měli test, při kterém jsme najezdili něco přes 100 kilometrů. Zvolili jsme šestikilometrovou, rychlejší a hrbolatou trať s horizonty vhodnou pro práci na nastavení tlumičů Fiesty," hlásí Tarabus. Historic Vltava Rallye letos přilákala 67 posádek z 16 zemí.
Které posádky budou v sobotu bouchat šampaňským?