Recenze se shodují, že vůně "Annika" je příliš vanilková. Odborníci na trh poukazují na to, že flakónky jsou předražené a firma SA Fragrance má nejistou budoucnost.
Větší problémy má parfém překvapivě ve Spojených státech, kde je Švédka stále nesmírně populární, většiny velkých vítězství dosáhla před americkým publikem. Odborníci to přikládají faktu, že na západ od Atlantiku si ženy potrpí spíš na lehčí tóny, zatímco Evropankám intenzivnější odér spíš nevadí.
"Je těžší než jsem čekala. Zdá se, že je nevyvážený, chybí květinový, citrusový, nebo mořský nádech. Měli tomu dát jméno Vannilaka," rýpla si jedna z recenzentek. Menšina vůni brání tím, že byla od začátku koncipována jako doplněk k večerním šatům a výsledek tomu odpovídá.
Nadprůměrná cena zase odpovídá kalkulacím, že kupující potáhne slavné a známé jméno. Golf je v USA a ve většině západoevropských zemích dostatečně oblíbený, aby Sörenstamovou znala převážná část populace. Nicméně ani nejmenší balení za 79 dolarů na odbyt příliš nešlo a některé obchody je po půlroce začínají nabízet se slevou.
Víno Annika se povedlo
I kdyby utrpěla finanční ztrátu na poli kosmetiky, nouzí vítězka devadesáti profesionálních golfových turnajů trpět nebude. Jiné její projekty jsou úspěšné.
Nadace Annika vydatně pomáhá talentovaným mladým sportovkyním. Její častá vystoupení na veřejnosti bývají dobře načasovaná. Švédka se hojně angažovala v úspěšné kampani golfu za jeho přijetí na program olympijských her v roce 2016.
Bývalou hráčku neopustili ani její sponzoři. Výrobce golfového a dalšího sportovního oblečení Cutter & Buck nadále využívá jejího jména k propagaci svého zboží. Kalifornská vinařská firma Wente má v nabídce limitovanou sérii červeného, nazvanou - jak jinak - Annika. Směs je ze 75 procent syrah, doplněný z jedné čtvrtiny odrůdou cabernet sauvignon.
Sörenstamová investovala do realit a má silné akvizice na newyorské burze, několik golfových hřišť na prestižních adresách nese její design. Loňské ukončení kariéry bylo pečlivě naplánováno a mediálně řízeno, včetně vrcholu ve vystoupení v populární Late Night Show Davida Lettermana.
Návrat ke golfu? Možná...
Žena, jíž bude v příštím roce čtyřicet let, je čerstvou matkou. Také okolnosti svého mateřství neváhala svěřit veřejnosti - propagovala těhotenské cvičení a umožnila svým fanouškům prostřednictvím internetu spolurozhodnout o budoucích křestních jménech holčičky. Ava Madelyn pak byla skutečně pojmenována podle dvou, pro něž se nejvíc hlasovalo.
Značka Annika je proto navzdory tomu, že parfém s tímto jménem se nestal hitem, životaschopná. Manažersky se o ni stará druhý manžel nositelky známého jména Mike McGee.
"Myslela jsem si, že opustit turnajový okruh bude těžké. Ale zjistila jsem, že existují jiné věci než golf," řekla v rozhovoru pro agenturu AP, i když k otázce případného comebacku nezapomněla dodat: "Nikdy nevíte, co bude."