Zaútočit na první desítku - s takovým cílem vyrazí na nejtěžší dálkovou rallye světa výprava z Ostravy. Tým Bonver Dakar Project, který do závodu postaví tři speciály, se při tom bude opírat o závodní jedničku Artura Ardavičuse, zkušeného kazašského jezdce.
„Konkurence je sice rok od roku větší a větší a o vítězství může bojovat pět až deset kamionů a na první desítku může pomýšlet snad pětadvacet účastníků, my však přesto věříme, že v této nabité jezdecké konkurenci obstojíme,“ prohlásil šéf ostravského týmu Tomáš Vrátný.
„Chceme bojovat o první desítku. Víme, že když budeme podávat konzistentní výkony a nebudeme dělat chyby, tak na ni máme, a to jak jezdecky, tak technicky,“ tvrdí Vrátný.
Ekipa z Ostravy má za sebou intenzivní závodní i testovací program. „V průběhu roku jsme se zúčastnili několika menších závodů a zároveň jsme každou volnou chvíli využili k tomu, že jsme testovali a na našich autech zkoušeli nové nebo inovované komponenty,“ podotkl šéf týmu.
Na poslední chvíli však musel Bonver Dakar Project řešit jednu komplikaci. Polský jezdec Robert Jan Szustkowski, který za tým závodil minule, přestoupil do kategorie osobních automobilů. Zastoupit jej měl jeho otec Robert Szustkowski, jenže kvůli zdravotním problémům se na poslední chvíli účasti vzdal.
„Ihned jsme začali hledat jiné řešení a oslovili jsme několik českých i zahraničních potenciálních klientů, od kterých jsme obdrželi zajímavé nabídky. Jedna z nich ovšem byla výjimečná, a to byla nabídka od handicapovaného andorrského závodníka Alberta Llovery,“ uvedl Tomáš Vrátný.
Ostravský tým se tak pustil do velké výzvy. „Byl to bláznivý týden plný telefonátů, mítinků, nákresů auta a hodně najetých kilometrů. Nakonec se nám to podařilo, a to díky snaze mnoha lidí. Během pěti dní se nám podařilo upravit auto tak, abych jej mohl řídit, což je neuvěřitelné,“ ocenil Albert Llovera snahu všech zúčastněných.
„Jsem velice rád, že se Albert stal součástí našeho týmu. Je to pro nás velká výzva, ale já věřím, že ji zvládneme,“ doplnil Tomáš Vrátný.
Lloverovu posádku budou tvořit zkušený navigátor Charly Gotlib, šestadvacetinásobný účastník da- karské rallye a vítěz kategorie kamionů z roku 2007, a palubní mechanik Jaromír Martinec. Ten se v minulosti Dakaru rovněž zúčastnil, závodil s Tomášem Tomečkem.
Elitní týmovou posádku Artura Ardavičuse budou doplňovat navigátor Ignat Falkov, jejich palubním mechanikem bude Filip Škrobánek. Tomáše Vrátného bude navigovat Jaroslav Miškolci, palubním mechanikem jeho vozu bude šéftechnik celého týmu Milan Holáň.
„Za uplynulý rok jsme udělali velký kus práce a opět jsme se posunuli dopředu ve všech směrech. Věřím, že naši celoroční snahu proměníme v dobrý výsledek,“ řekl Vrátný, který bude startovat s číslem 513. „A věřím, že třináctka pro nás bude symbolem úspěchu.“