"Už jsme závodili na šachtě v Maďarsku a tak víme, že do takového prostředí je třeba zvolit gumy se šípovým vzorkem jako jsou na traktorech,“ sdělil Bohumír Čáp.
Čáp startující s vozem Avia 4x4, ale přitom upozornil: "Ani to však neznamená, že projedeme všude. Proto je potřeba hodně přemýšlet jakým způsobem do vytyčených míst najíždět. Může být například výhodou, když někdo v losování získá možnost absolvovat bodovací úseky jako první, ale stejně tak může být výhoda jet jako poslední."
Čápův nejvážnější soupeř Pavel Cacák se před závody obával, zda mu na jeho voze Praga UV 80 vydrží kardanová tyč. "Kontroloval jsem ji a něco se mi na ní nelíbilo. Nesmím to moc přehánět při rozjíždění do prudkého stoupání, abych nepřetrhl kloub," svěřil se nejzkušenější český trucktrialista, ale jeho obavy byly liché.
Ve dvoudenním klání ovšem nasbíral téměř o dvě stě trestných bodů více než Čáp a tak skončil druhý. Se značným odstupem souboj účastníků evropského šampionátu sledovaly spolu bojující posádky Vašina – Dušek (Tatra 805) a Motl – Uhlíř (Iveco 4x4), kteří se ke konci probojovali na třetí příčku.
Ve startovním poli jednadvaceti dvojic se opticky nejsnáze s nástrahami tratě vypořádávali v kategorii S1 jezdci s nejmenšími automobily, mezi nimž dominoval Vladimír Jacháček jedoucím se spolujezdcem Lukášem Nerudou s Tatra 805 patřícími již do kategorie veteránů. Při svém prvním startu se na druhou příčku dostal tandem Jiří Špeta – Vlasta Malíková s novějším Mercedesem Unimog 404. Třetí se ztrátou pouhých osmi bodů zaostali Jan Uzel s Františkem Zimou.
Společně s posádkami s nejmenšími nákladními vozy absolvovaly trať také dvě dvojice zařazené do kategorie Prototyp 1. V obou případech se jednalo o automobily pocházející ze sériové produkce a upravené podle vlastní fantazie.
Obě vozidla měla řiditelnou zadní nápravu, ale zatímco Libor Kopeček s Davidem Šindelářem startovali se strojem Praga V3S zkráceným o druhou zadní nápravu, tandem bratří Korytářů absolvoval závod s Tatrou 805 osazenou motorem Tatra 613. V konečném účtování byl nakonec úspěšnější prototyp s kopřivnickým základem. Speciál Praga totiž neodstartoval do druhého dne po problémech s poloosou.
V duelu dvou posádek třídy S2 startujících s vozy Tatra si vedla lépe dvojice Jaroslav Dána – František Sládek se starším modelem Tatra 148. Stejně jako při ostatních mistrovských závodech se ovšem největší pozornosti těšila početně nejvíce obsazená kategorie S5 tvořená automobily s největším rozvorem náprav.
Pohled na jízdu osmi "osmikolek" Tatra 815 bral dech divákům, kteří však marně lačně čekali, že se některý z vozů na příkrém svahu převrátí. "Už k tomu ale neměl daleko," říkal zklamaně svému synovi jeden z přihlížejících mužů poté, co před ním do bláta zahrabala polovinu svého náklaďáku dvojice Beran – Kašek a ze zajetí jim musel pomoci buldozer.
Třída S5 byla také nejvyrovnanější skupinou. Do závěrečných úseků najížděla ve vedení posádka Beran – Kašek, ale nakonec klesla až za stupně vítězů a triumf patřil tandemu Rudolf Korytář sen. – František Říha. Druhou dvojici Tomáš Zástěra – Tomáš Holomý dělilo od zlata tři sta trestných bodů a podobnou ztrátu měl na stříbro tandem Roman Nakládal – Ivo Vymětal.
Přehled vítězů prvního závodu mistrovství – třída S1: Jacháček – Neruda (Tatra 805), S2: Čáp – Švanda (Avia 4x4), S3: Dána – Sládek (Tatra 148), S5: R. Korytář sen. - Říha (Tatra 815 8x8), P1: L. Korytář – R. Korytář jun. (Tatra 805-613).