Další fotografie |
Já se vám představím a na řadě jste vy. Uvedete se jako „Baričelo“ nebo „Barikelo“?
Když jsem v Anglii, říkám: Dobrý den, jsem Rubens Baričelo. A v Brazílii volám: Olá, Rubens Barikelo.
A lidé si pomyslí: to je krajan legendárního Senny.
Proto je pro mě obtížné v Brazílii závodit. Ale na Sennu myslím často, zvlášť teď, když od jeho smrti uplynulo 10 let. Měl jsem ho rád, připravil mi spoustu krásných nedělí, když jsem ještě jezdil v motokárách. Pak jsem proti němu závodil a poznal ho blíž. Byl velkou hvězdou, ale pořád se usmíval.
Asi víc než na Sennu si fanoušci vzpomenou na jiné jméno: Barrichello? To je ten, kdo žije ve stínu Michaela Schumachera.
Jezdím vedle nejlepšího jezdce světa a zpočátku, v roce 2000, když jsem k Ferrari přicházel, jsem váhal, zda mám tuhle výzvu přijmout. Ale šel jsem do téhle konkurence. Ano, Michael nyní vyhrává, jenže já myslím, že jsem schopen to změnit ve svůj prospěch.
Skutečně? Co k tomu tedy chybí teď?
Michael je u Ferrari déle než já a stáj měla dřív problémy. Když jsem do ní přišel já, vše už fungovalo, takže Schumacher měl náskok. Já mám ale pořád chuť se učit. Podívejte, je mi teprve dvaatřicet.
Někdy to spíš vypadá, že se z nadvlády Ferrari v letošní sezoně musíte nudit.
Možná se nudí Michael, já ne. Jsem ten druhý a Schumachera respektuji. Máme spolu dobré vztahy, ale vítězit chci já.
Vy dva ve Ferrari, ač se to před začátkem sezony nezdálo, nemáte konkurenci. Čím to?
Těžko říct. Vezměte si třeba BMW-Williams, jak byli loni silní a jak vyhrožovali, že tenhle rok budou ještě lepší. Ale já jsem ve ferrari schopen předjíždět každého.
Vyrábí BMW stále nejsilnější motory v F1?
Já s williamsem nejezdil, takže mu moc nerozumím. Ale před rokem měli asi nejsilnější motor. Jenže my od té doby udělali velký krok vpřed. Momentálně bych řekl, že nejlepší motor máme my.
Šéf Michelinu tvrdí, že nejlepší pneumatiky vyrábějí oni. To potom musí mít Ferrari o třídu lepší auto než ostatní.
Ferrari a Bridgestone je skvělá kombinace. Loni to možná tak ideální nebylo. Trvá nějakou dobu, než dostanete pneumatiku, kterou potřebujete. O Michelinech si nemyslím nic. Nemám s nimi žádné zkušenosti.
Kdo ještě může v budoucnu Michaela Schumachera porážet?
Alonso nebo Räikkönen jsou schopni podávat velmi dobré výkony. Ale já se, pardon, musím opět zařadit do skupiny talentů. Jsem dobrý a mám schopnost vyhrávat. Také jsem velký talent.
Kdy tedy přijde čas, abyste na Schumachera zaútočil?
Přijde mi, že nikdy ve formuli 1 neskončím, tak moc mě baví závodit.
Neskončíte?
To byl vtip. Jednou konec přijde a pak se asi vrátím zpět do Brazílie. Počítám, že si dám tak rok pauzu a pak mi to stejně nedá. Budu se opět určitě bavit nějakými závody v autech.
Třeba rallye?
To jsem zkoušel jako hodně mladý. A hned jsem spálil gumy, protože jsem se snažil jet příliš po kraji, i když byl na silnici asfalt. Rallye mi připadá jako mnohem větší bláznovina. Ve formuli vždycky víte, do čeho narazíte, v rallye netušíte, co vás čeká za kopečkem.
Tak trucky?
Když jsem ještě závodil ve formuli Ford v Brazílii, přepravoval mě k závodům kamion a já si občas sedl za volant. Vypadá to zvenčí možná jednoduše, ale není tomu tak.
Zbývají historické vozy.
Těch fanoušek nejsem. Jsou hezké, ale já ve voze potřebuji cítit rychlost. Z pomalé jízdy se mi dělá špatně.
Rubens Barrichello u svého vozu Ferrari. |
Rubens Barrichello si zapíná kombinézu. |
Barrichellova jízda po Vysočanech se blíží ke konci. |
Volant monopostu Ferrari. |
Rubens Barrichello zdraví diváky. |
Rubens Barrichello se domlouvá se svými mechaniky. |
Jedna z fanynek formule jedna. |
Barrichello na tiskové konferenci |
Barrichello v Praze |
Před startem |
Technici Ferrari připravují Barrichellův vůz |
Barrichello na tiskové konferenci |
Barrichello na tiskové konferenci |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |
Barrichello v Praze |