Poprvé do Chorvatska
Pět závodních víkendů obsahuje letošní kalendář seriálu Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup, jak se závody oficiálně jmenují. Na jezdce čeká vždy kratší závod (sprint) v neděli dopoledne a delší závod (maraton) ve stejný den v odpoledních hodinách. Jiný je také systém tréninku, jezdci mohou na okruh vyjet nejdříve v pátek před závodním víkendem.
Seriál se odehraje na autodromech v Brně, Mostu a chorvatské Rijece. Tam se octavie vydají poprvé v histori poháru. Podle slov promotéra seriálu Jiřího Kroužka je už chorvatský okruh v lepším stavu než v předchozích sezonách. "Nebude tam jistě všechno úplně super, ale k pozitivním změnám - především v zázemí závodiště - došlo a ještě se na nich pracuje. Do Chorvatska míří seriál především proto, že tam má značka Škoda obchodní zájmy. Zajímavostí okruhu je, že má všechny zatáčky klopené," uvedl Jiří Kroužek.
Termíny a místa závodů:
25. - 27. dubna, Brno
6. - 8. černa, Most
4. - 6. července, Rijeka
29. - 31. srpna, Most
19. - 21. září, Brno
Auta se už nepřipravují v Mariánských Lázních
Další změnou v sedmém roce závodů pohárových octavií je nový úpravce závodních vozů. Tím se stalo Autodružstvo Podbabská a nahradilo tak mariánskolázeňskou firmu Autospektrum 2000. O pohonné jednotky se stará brněnský Josef Michl. Všechny motory octavií prošly před zimu důkladnou repasí. "Snažili jsme se, aby agregáty měly přibližně shodný výkon. Ten by se neměl lišit o více jak dvě procenta. Zkoušky motorů na motorové brzdě to potvrzují," prohlásil šéf Autodružstva Podbabská Vlastimil Brůzl.
A proč skončil po šesti letech u pohárových octavií tradiční úpravce Otakar Zenkl? "Jeho firma se letos věnuje přípravě a od května zřejmě také provozu okruhové verze vozu Škoda Superb. Je proto dostatečně vytížená a už by octavie nestačila dělat. Navíc Autospektru skončila smlouva," vysvětlil Brůzl.
Poprvé s handicapy
Jezdci, kteří uspějí v dopoledním sprintu, to už v hlavním závodu nebudou mít tak snadné. Jejich auta totiž budou opatřena handicapem v podobě závaží, která bude z litinových bloků a na autě je bude držet speciální přípravek. Velikost bloku určí umístění ve sprintu. Například vítěz dostane pro odpolední klání přidáno 40 kilogramů, druhý v cíli 30, třetí 25 kilogramů atd., šestý poveze 10 kilogramů. Pořadatelé si od novinky slibují zajímavější průběh delšího závodu. "Není to ale náš nápad. Přišli s tím sami jezdci," řekl Kroužek.
Výměna generací
Loňskému seriálu octavií dominoval duel Josefa Kopeckého a Ondřejem Navrátilem a Martinem Dlouhým. S největší pravděpodobností se ale letos na startu ani jedno z těchto es neobjeví. Loňský vítěz Kopecký se naplno věnuje týmu, ve kterém jezdí jeho syn Jan automobilové rallye. Stříbrný Navrátil se chystá an starty v ME cestovních vozů, kde by měl startovat se Škodou Superb. Otazník visí na Dlouhým, který měl zájem o přestup do automobilových soutěží.
Jeden z mladíků, Adam Lacko, jenže bude letos startovat především v okruhvém trucku, slíbil účast ve čtyřech závodech. Vynechá jen Rijeku. "Přijdou nové tváře a často jede o mladou krev. Pojedou například Michal Matějovský, Jiří Janák, Štefan Rosina mladší, Jan Dostál a jiní. Doufám, že přinesou dostatečné oživení," prohlásil promotér Kroužek.
Podle posledních přihlášek bude startovní pole pohárových octavií dvacetičlenné.