Nový model octavie

Nový model octavie - Pořadatelé devátého ročníku seriálu automobilových okruhových závodů Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup představili v hale Národního technického muzea v Praze nový model octavie. Premiérový závod absolvuje 1. května v Brně. | foto: Dušan Matouš

Octavia Cup pokračuje s novými auty

Praha - Osm sezon se po českých i zahraničních autodromech proháněla smečka vozů Škoda Octavia, které spatřily světlo světa už na podzim roku 1996. Letos seriál Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup pokračuje, ale s novou technikou. Letitá auta nahradí poslední model octavie. Jezdce ovšem nečekají jen nová auta, ale také pozměněná pravidla.

Mezi klenoty české dopravní techniky v hlavní hale pražského Národního technického muzea stála na popeleční středu stříbrná závodní Škoda Octavia s jedničkou na boku. Pořadatelé seriálu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup představili vůz, který bude v příštích třech sezonách novým sportovním náčiním účastníků nejsledovanějšího automobilového okruhového klání v Česku.

Pohárové auto vychází z posledního modelu octavie. Ovšem doznalo oproti sériovému provedení značných změn. Například motor má sice klasický řadový čtyřválec s dvacetiventilovou technikou, ale objem válců je zvětšený z 1800 kubíků na rovné dva litry. Má šestistupňovou sekvenční převodovku a speciální seřiditelné tlumiče pérování. Nové auto je ale těžší než předchozí "pohárovka".

"Jde zhruba o šedesát kilogramů. Ale máme připravené provedení s lehčími díly, třeba zadní kapotou. To by pak šla váha výrazně dolů. Ale nový model by neměl být pomalejší než předchozí. Díky zvětšenému objemu motoru totiž došlo k nárůstu hodnoty točivého momentu," vysvětlil jeden z tvůrců vozu a technický komisař seriálu Ivan Matoušek.

Vůz má podle údajů pořadatelů seriálu pohotovostní hmotnost rovných 1100 kilogramů, motor disponuje výkonem 220 koní a nejvyšší hodnota točivého momentu je 225 Nm.

Zatímco první pohárové octavie se rodily za západě Čech v dílnách mariánskolázeňského AutoSpektra, nový model vzniká v Autodružstvu Podbabská v Praze. Mechanici tady zatím pracují naplno na pětadvaceti vozech.

"Závodní auta stavíme ve dvou halách. V současné době už mají zabudované bezpečnostní rámy, jsou nalakovaná. Mechanici také několik vozů již dokončují. Do dubna všechno stihneme, o to nemám obavy," prohlásil šéf Autodružstva Podbabská Vlastimil Brůzl.

Promotér seriálu Jiří Koužek sdělil, že cena nové závodní octavie je 999 tisíc korun bez DPH.

Zatímco o podobě závodních vozů je jasno, kdo do vozů usedne, tak zcela jasné není. Pořadatelé ale slibují účast pěti nejlepších pilotů z posledního ročníku (Rosina, Janák, Došek, Dostál, Matějovský). Podle slov promotéra Jiřího Kroužka ale není vyloučená účast zajímavých osobností či členů týmu Škoda Motorsport.

Devátý ročník prestižního seriálu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup odstartuje na přelomu dubna a května na brněnském Masarykově okruhu. Piloty čeká vždy v neděli dvouzávod, dopoledne i odpoledne pojedou klání dlouhé zhruba 70 kilometrů.

Oproti předchozím dvěma ročníkům nebudou auta prvních jezdců zatěžována závažími, ale ve druhém závodu nebude stát v první řadě vítěz, ale bude patřit těm, kteří dojeli do cíle na šestém a pátém místě, nejrychlejší dva budou stát při druhém startu ve třetí řadě.

Kalendář 9. ročníku Česká pojišťovna Škoda Octavia Cupu:
29. 4, - 1. 5. Brno
13. 5. - 15. 5. Most
24. 6. - 26. 6. Brno
12. 8. - 14. 8. Most
2. 9. - 4. 9. Most


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž