Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nuda ve formuli 1 se musí zopakovat, pak se změní

Startovní rošt Velké ceny Bahrajnu.

16 2010
Dost možná se budete nudit i za dva týdny v Austrálii, týden nato v Malajsii a utrpení pak vygraduje u závodu z Číny. Teprve poté se něco změní. Tedy možná. Po úvodní Velké ceně formule 1 v Bahrajnu, která i přes novinky, jež měly pomoci k většímu vzruchu na dráze, nabídla nudu, se pravidla měnit nebudou.

Navzdory tomu, že i šéfové stájí se shodli, že to nic úchvatného nebylo. "Bylo by špatné, kdybychom nereagovali. Nejdůležitější je přece zákazník, který si za závody zaplatí nebo si pustí televizi. A tomu musíme nabídnout dobrou show," řekl výkonný ředitel Mercedesu Nick Fry.

Hned však dodal: "Ale bylo by zbytečné dělat závěry po jediném závodě."

"Změny musíme zvážit až po třech čtyřech závodech," tvrdí i Christian Horner z Red Bullu, a šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali přidává: "Počkejme, jak budou vypadat další Velké ceny. Je zbytečné se nyní unáhlit."

Přesto už ve čtvrtek mají zástupci týmů společnou schůzku, kde chtějí zatraktivnění současné F1 řešit. Šéf McLarenu a zároveň i sdružení stájí FOTA Martin Whitmarsh hodlá navrhnout povinné pravidlo dvou zastávek.

V Bahrajnu většina pilotů jela jen na jedinou a diváci i mechanici v boxech se nudili. "Jsem pro. Je nesmysl, když naši chlapci trénují jako blázni na jedinou zastávku," řekl Horner.

Právě tato změna má mezi týmovými šéfy největší podporu. Dále chce Whitmarsh zatlačit na výrobce pneumatik, firmu Bridgestone, aby na závody dodávala superměkkou směs gum. "Dnes odjedete na měkké směsi klidně 30 kol a nic se vám nestane, my potřebujeme směs, kterou po odjetí 20 kol prostě budete muset vyměnit." Ale i on dodá: "Třeba to v Austrálii bude jiná zábava."

Jezdci F1 bojují s Ecclestonem o své trenéry

Ve formuli 1 se rozhořel zvláštní spor. Piloti se hádají se samotným šéfem F1 Berniem Ecclestonem. Ten totiž odmítl udělit jejich osobním trenérům a fyzioterapeutům akreditace, jež by těmto lidem umožnily vstup těsně před začátkem závodu na startovní rošt. Naopak na něj i nadále mohou celebrity, obchodní partneři či přátelé Ecclestona.

A tak se jezdci rozhodli k protestu. Při první Velké ceně sezony v Bahrajnu dovezli půl hodiny před startem svá auta na rošt, ale pak odešli zpět do boxů, aby se vyhnuli setkáním s celebritami a zároveň mohli být se svými trenéry.

"Byli jsme velmi rozzuření, že se něco podobného stalo. A musím říct, že v těch protestech budeme pokračovat," řekl pro Autosport anonymně jeden z jezdců.

"Trenéry tam potřebujeme, protože oni se starají o naši fyzičku." Sám Ecclestone argumentuje, že je na startovním roštu příliš mnoho lidí, a uhnout nehodlá. "Pokud jezdci opravdu tolik potřebují trenéry, tak ať je tam týmy pustí na úkor jiných členů stáje," řekl v Bahrajnu Ecclestone.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze