Pech tvrdí, že jste ho měl pustit. Co k tomu řeknete?
Pár sekund určitě ztratil, protože nás dojel zhruba 1,5 km před cílem zkoušky. Ale z našeho auta nejde pořádně vidět, jestli je někdo za námi. Rozhodně nepotřebuji někoho blokovat. Když potřebuji zatáhnout, tak zrychlím a náskok si znovu vybuduji.
Než jste prorazil pneumatiku, vedl jste s ohromným, více než minutovým náskokem. Co se stalo?
Bohužel takové jsou závody. Aniž bych věděl, kde k tomu došlo, udělali jsme si problémy a náskok ztratili.
Ale znovu jste si ho vybudoval, před závěrečnými dvěma testy jste vedl o půl minuty. Nešlo to udržet?
Ne. Porouchalo se jedno čidlo, motor měl kvůli tomu omezený výkon a začal vynechávat. Měl jsem strach, že vůbec nedojedeme do cíle. Proč k tomu došlo, to stále nevíme.
Stejné problémy vás potkaly už v první etapě. Nedalo se jejich opakování předejít?
Nedalo. Čidla můžete pouze preventivně měnit. Ale na valašce jsme ujeli tak málo kilometrů, že to bylo v plánu až po Šumavě.
Už jste čidlo vyměnili?
Jasně, stačí ho jen vyměnit. Je to banalita za pár korun.
O to víc naštve, když se pokazí hned dvakrát, že?
Banality většinou rozhodují.
Namísto zvýšení náskoku v průběžném pořadí se vám druhý Pech v tabulce přiblížil. Je to hodně nepříjemné?
Do konce sezony je ještě daleko, před námi jsou další závody. Bez ohledu na to, jak dopadla Šumava, chceme obhájit český titul. Ale je fakt, že jsme mohli být klidnější.
Ovšem soupeřům jste jasně naznačil, že pokud váš Peugeot 207 S2000 nebudou trápit technické potíže, jen stěží vám budou stačit.
Když je auto v pořádku, jede excelentně. Jenže tentokrát nefungovalo moc dobře. Bylo to trápení, víkend nedopadl dobře.
Po nedávné tragédii na Valašské rally, při níž zahynuli tři diváci, soutěž provázela velká bezpečnostní opatření. Vnímal jste je z auta?
Diváků nebylo tolik jako na valašce, už jen kvůli tomu byl závod bezpečnější. Kampaň přispěla k tomu, že diváci stáli ve vytyčených zónách a víc respektovali pokyny pořadatelů. Na druhou stranu na okruhu mi stejně někdo přeskočil přes cestu.