Za pravdu mu dává nedělní havárie Luciana Burtiho. Dramaticky zvýšené bezpečnostní nároky posledních let jsou již dostatečné a rychlost kdysi "nejrychlejších rakví světa" již není třeba snižovat.
Odborníci se shodují, že před několika lety by Burti nehodu nepřežil. Pravdou však také je, že v roce 1995 by si Burti závodu v Belgii ani neúčastnil, protože v dosavadním průběhu své první sezony formule 1 dokázal mladý Brazilec zdemolovat již několik monopostů prost.
Coulthard v rozhovoru pro BBC žádal FIA, aby upustila od dalších přestaveb rychlých okruhů jako jsou Spa-Francorchamps či Hockenheimring a nechala je tak, jak jsou. Podle pilota McLarenu jsou jezdci natolik zkušenými, že se s tím malým zbytkem nebezpečí již dokáží vypořádat.
"Zatáčky jako Eau Rouge jsou obtížné, někdy i nebezpečné, ale to je Spa. Měli bychom co nejvíce zabezpečit okolí šikany, pokud jezdec nezvládne řízení, a ne ji prostě zrušit. Nikdo rád nevidí to, co se stalo Lucianovi, ale je to jeho zaměstnání a on usedá do kokpitu s tím, že to může přijít," dodal skotský jezdec.