Minulý rok strávil Tomáš Enge v roli vývojáře německého ladiče Lamborghini, týmu Reiter Engineering. Mimo to vedl odnož Reiterova podniku pod jménem SaReNi, která se zabývala vývojem ohromného amerického vozu Chevrolet Camaro pro závody GT. Podobným projektem se v Německu již zabývaly i jiné týmy, posunout tuto hranatou obludu mezi špičku pole se ale zatím nikomu nepodařilo.
Tip na zájezdChcete zažít atmosféru závodů Formule 1 naživo? Nabídku zájezdů najdete na dovolena.idnes.cz |
Také výsledky Engeho jezdců Koxe a Von Thurn und Taxise roku 2013 nenapovídaly, že by vůz mohl letos opustit zadní pozice - trpělivost týmu, tvrdá práce a Engeho návrat do kokpitu však nejpozději minulý víkend přesvědčily všechny pochybující: na Red Bull Ringu byl černý camaro týmu Reiter měřítkem pro všechny ostatní. Gentlemen-driver Albert von Thurn und Taxis kvalifikoval vůz pro sobotní závod jako čtvrtý, jen pět desetin za polemanem Oliverem Gavinem (Callaway Corvette) a Enge postavil neohrabaně působící monstrum v neděli dokonce do první startovní řady, hned vedle nejrychlejšího Keilwitze.
V sobotním závodě se týmu Reiter opravdu dařilo a postaral se o senzaci víkendu. Thurn und Taxis se za svůj výkon nemusel před profesionálem Engem stydět: výborným startem se katapultoval na druhou pozici a právě na tomto místě vůz Engemu předal.
"Měnili jsme na jistotu a ztratili tím trochu času," shrnul po závodě Enge, který v boxech ztratil onen čas, který vylučoval příliš riskantní honičku za vedoucí dvojicí Gavin/Keilwitz. Druhé místo často odepisovaného vozu se oslavovalo jako vítězství a i konkurence stáji Reiter tento úspěch přála. "Stálo nás to tolik práce, slz a krve. Ten projekt vlastně neběžel moc dobře. Po kvalifikaci jsem ale tušil, že to teď konečně dobře dopadne," plakal na stupni vítězů velmi populární Von Thurn und Taxis.
Plakat mohl sympatický šlechtic i v neděli - aniž by se vůbec svezl. Enge šel do závodu s pocitem možného vítězství a při startu vyzrál na prvního muže na roštu Keilwitze. Potom jasně vedl a měl další senzaci na dosah ruky. Bohužel se ale na startovní rovince nedržel v předepsané stopě, za což dostal penalizaci pětisekundové zastávky v boxech. Po této zastávce se nedokázal rozjet a vůz musel být odstaven...
Oba rakouské závody vyhráli Oliver Gavin s Danielem Keilwitzem, zatímco další dvě bývalé hvězdy F1, Heinz-Harald Frentzen a Jaime Alguersuari bojovali jen o pozice ve středu pole. Vedení v tabulce ADAC-GT-Masters převzali sedmnáctiletý Kelvin van der Linde a René Rast, který hned spěchal do Le Mans, kde se bude o kokpit dělit s Janem Charouzem.