"Nápad se zrodil v hlavě motoristického nadšence a ředitele Pražského rallyesprintu Petra Mihuleho," vysvětlil majitel týmu Jaroslav Honzík způsob, jakým došlo ke kontaktu se Salonenem.
"Měl pro Commerz racing dokonce sehnaný vůz Ford Focus specifikace WRC od jedné švédské stáje, ale bylo to bez servisu, tak jsme zvolili jinou variantu."
Rodák z Helsinek se z titulu světového šampiona těšil v roce 1985. Zkušený dvaapadesátiletý pilot, který již nezávodí na vrcholové úrovni, by do Prahy měl přiletět v úterý před akcí z Kanárských ostrovů. Měl by tak mít dost času na seznámení se specifickými českými podmínkami.
Kdo jej bude navigovat, není momentálně jasné, nebude se však jednat o zkušeného spolujezdce. Vzhledem k nenáročné trati se totiž tým, který se věnuje zejména závodům na okruzích, rozhodl stejně jako řada dalších posadit na 'horkou' sedačku spolujezdce zástupce sponzorů.
"Původně jsme uvažovali, že bychom jeli s Timem spolu a vystřídali se, pro mne by to byla velká zkušenost, ale zase by byla škoda mít zde takovou hvězdu a nenechat ji vyniknout samotnou," podotkl Honzík, jenž nakonec usedne do vozu Mitsubishi Lancer EVO VII pronajaté od stáje Petra Poulíka.
Akce se v metropoli a jejím okolí uskuteční v sobotu 6. prosince.