„Škoda, že je ze skla, jinak bych ho snědl,“ smál se Vršecký.
Mistrovství Evropy tahačů mělo v Rakousku na programu svůj čtvrtý závod celého seriálu a Buggyra může být spokojená. Sobotní závod s handicapem vyhrál Vršecký a nedělní zase jeho stájový kolega Adam Lacko.
Vršecký měl po ceremoniálu úplně mokrou kombinézu, na stupních vítězů ho osvěžilo šampaňské od poražených soupeřů.
„Naštěstí mám náhradní, jinak bych neměl v neděli v čem závodit.“ Lacko i Vršecký se celý víkend prali s nastavením vozu a v hlavních závodech zajeli nejlépe čtvrté místo.
V polovičně bodovaných závodech s handicapem (první osmička startuje v obráceném pořadí, než dojela v pohárovém závodě) se jim ale náramně dařilo a na Red Bull Ringu hrála před 26 tisíci diváky hned dvakrát česká hymna.
„Potřebujeme zlepšit časy v měřených trénincích, pak budeme konkurenceschopní i v hlavních závodech. Když si totiž vybodujeme dobrou pozici, těžko nás z ní někdo dostane,“ myslí si Adam Lacko, který je v průběžném pořadí zatím čtvrtý, Vršecký šestý. V poháru konstruktérů je Buggyra stříbrná.
Zajímavé je srovnání závodů formule 1 a tahačů na Red Bull Ringu. Každá série se totiž jede na rozdílné délce trati. Tahače jedou na menším oválu (2 338 metrů), formule mají okruh prodloužený o stoupání (4 326 metrů). Trucky jezdí jedno kolo kolem jedné minuty a šesti vteřin, formule ujedou téměř dvojnásobek za čas jen o tři sekundy delší.
„To je strašný, co,“ usmál se Lacko. Ten si prodloužený okruh zkusil při závodech s osobními vozy, Vršecký dokonce nechtěně i s tahačem.
„V roce 2002 jsem jel celou trať, měli to tam špatně označené,“ dodal dvojnásobný evropský šampion. „Je tam jedna ostrá zatáčka a oni se bojí, že bychom to nedali. Škoda, mě to nepřijde tak těžké,“ uvedl.
Pro diváky je ale nakonec kratší okruh atraktivnější, což potvrdil i věrný fanoušek Buggyry Jiří Machan z Vilémovic u Ledče nad Sázavou. „Vidíme závodníky po celou dobu jako na dlani,“ říká bývalý autobusák, který je dnes v důchodu.
Na závody tahačů jezdí už čtyři roky, ale na Red Bull Ringu byl se svou partou sedmi lidí poprvé. A byl nadšený. „Je to krásný okruh, super zázemí, čisté a pěkné,“ pochvaloval si. Příští rok sem plánují zajet i na formuli 1, ale ještě letos chtějí stihnout trucky v Mostě a belgickém Zolderu.
„Za vstupenku jsme dali 70 euro a můžeme všude, to v Mostě je to dražší,“ poznamenal a s úsměvem dodal, že si na závody pod hradem Hněvín bude muset vzít půjčku. „Ale je tam zase levnější a lepší pivo,“ chechtal se Machan v modrém tričku Buggyra s číslem 33, jež má i Vršecký.