Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Spielbergu triumfovala Buggyra. Euforii prožil Vršecký i Lacko

Čeští piloti Adam Lacko a David Vršecký ze stáje Buggyra na čele závodu v rakouském Spielbergu. | foto: Martin Kozák

10 2014
Po 11 letech se na rakouský okruh Red Bull Ring vrátila formule 1, dva týdny nato sem vtrhla těžká váha motosportu. Pět a půl tunová monstra truckových speciálů připomínala obří železnou sochu rozzuřeného rezavého býka, který na celý okruh dohlíží. „Ty bejku,“ křičeli mechanici roudnické Buggyry, když si David Vršecký přebíral za vítězství místo klasického poháru zlatého býka.

„Škoda, že je ze skla, jinak bych ho snědl,“ smál se Vršecký.

Mistrovství Evropy tahačů mělo v Rakousku na programu svůj čtvrtý závod celého seriálu a Buggyra může být spokojená. Sobotní závod s handicapem vyhrál Vršecký a nedělní zase jeho stájový kolega Adam Lacko.

Fotogalerie

Vršecký měl po ceremoniálu úplně mokrou kombinézu, na stupních vítězů ho osvěžilo šampaňské od poražených soupeřů.

„Naštěstí mám náhradní, jinak bych neměl v neděli v čem závodit.“ Lacko i Vršecký se celý víkend prali s nastavením vozu a v hlavních závodech zajeli nejlépe čtvrté místo.

V polovičně bodovaných závodech s handicapem (první osmička startuje v obráceném pořadí, než dojela v pohárovém závodě) se jim ale náramně dařilo a na Red Bull Ringu hrála před 26 tisíci diváky hned dvakrát česká hymna.

„Potřebujeme zlepšit časy v měřených trénincích, pak budeme konkurenceschopní i v hlavních závodech. Když si totiž vybodujeme dobrou pozici, těžko nás z ní někdo dostane,“ myslí si Adam Lacko, který je v průběžném pořadí zatím čtvrtý, Vršecký šestý. V poháru konstruktérů je Buggyra stříbrná.

Zajímavé je srovnání závodů formule 1 a tahačů na Red Bull Ringu. Každá série se totiž jede na rozdílné délce trati. Tahače jedou na menším oválu (2 338 metrů), formule mají okruh prodloužený o stoupání (4 326 metrů). Trucky jezdí jedno kolo kolem jedné minuty a šesti vteřin, formule ujedou téměř dvojnásobek za čas jen o tři sekundy delší.

„To je strašný, co,“ usmál se Lacko. Ten si prodloužený okruh zkusil při závodech s osobními vozy, Vršecký dokonce nechtěně i s tahačem.

„V roce 2002 jsem jel celou trať, měli to tam špatně označené,“ dodal dvojnásobný evropský šampion. „Je tam jedna ostrá zatáčka a oni se bojí, že bychom to nedali. Škoda, mě to nepřijde tak těžké,“ uvedl.

Pro diváky je ale nakonec kratší okruh atraktivnější, což potvrdil i věrný fanoušek Buggyry Jiří Machan z Vilémovic u Ledče nad Sázavou. „Vidíme závodníky po celou dobu jako na dlani,“ říká bývalý autobusák, který je dnes v důchodu.

Na závody tahačů jezdí už čtyři roky, ale na Red Bull Ringu byl se svou partou sedmi lidí poprvé. A byl nadšený. „Je to krásný okruh, super zázemí, čisté a pěkné,“ pochvaloval si. Příští rok sem plánují zajet i na formuli 1, ale ještě letos chtějí stihnout trucky v Mostě a belgickém Zolderu.

„Za vstupenku jsme dali 70 euro a můžeme všude, to v Mostě je to dražší,“ poznamenal a s úsměvem dodal, že si na závody pod hradem Hněvín bude muset vzít půjčku. „Ale je tam zase levnější a lepší pivo,“ chechtal se Machan v modrém tričku Buggyra s číslem 33, jež má i Vršecký.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze