Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na Korsice byl nejrychlejší Nor Solberg

19 2003
Ajaccio - Do čela průběžného pořadí jezdců mistrovství světa v automobilových soutěžích se dostal Carlos Sainz s citroënem. Ve víkendové Korsické rallye dojel španělský jezdec druhý za Petterem Solbergem z Norska, který v neděli udržel vedení po druhé etapě. Dvanáctý podnik seriálu mistrovství světa v automobilových rallye dojela jediná Škoda Fabia WRC. Fin Gardemeister ji dovezl do cíle na jedenáctém místě. Druhá fabia řízená Francouzem Auriolem vypadla kvůli technickým potížím před startem úvodní erzety.

Solberg se dělí o druhé místo s dosud vedoucím Britem Richardem Burnsem, který se na Korsice musel spokojit s bodem za osmou pozici.

Francouz Sebastien Loeb, který měl soutěž skvěle rozjetou, ale v úvodu druhé etapy havaroval, dojel až třináctý a propadl se průběžně na čtvrté místo. Na Sainze ztrácí šest bodů.

Druhý vůz továrního týmu Škoda Motorsport Francouze Didiera Auriola kvůli úniku kapaliny v chladícím systému v pátek vůbec neodstartoval.

Solberg vděčí za mnohé mechanikům, kteří dali do pořádku jeho vůz poté, co ho stačil ještě před startem zle poničit. Agentury uvažovaly dokonce o tom, že bude muset vzít auto týmovému kolegovi Mäkinenovi z Finska, který už je ze hry o titul venku, ale to nakonec nebylo nutné.

"Korsika byl pro mě poslední závod, v němž jsem měl ještě šanci zasáhnout do boje o titul. Dal jsem proto do toho všechno, chtěl jsem za každou cenu vyhrát a riskoval jsem," líčil svou motivaci Solberg.

Napínavou podívanou přinesl souboj o druhé místo mezi Sainzem a Belgičanem Francoisem Duvalem s Fordem Focus WRC. Španěl v předposlední rychlostní zkoušce zaváhal, když si nechal obout pneumatiky na sucho. Doufal, že trať zkrápěná od soboty deštěm oschne, ale zpočátku to vypadalo, že vsadil na špatnou kartu. Povrch neusychal a Sainz ztratil více než deset sekund.

Rozhodla poslední erzeta, v níž se potvrdil Španělův předpoklad a jelo se na suchém asfaltu, na němž byl jeho citroën o téměř 20 sekund rychlejší než Duvalův ford.

Gardemeister si pochvaloval rozhodnutí zvolit pneumatiky na sucho. "Ráno jsem se rozhodl pro ně a ukázalo se, že jsem volil správně. Když porovnáte naše časy, zjistíte, jak rychlí jsme byli v porovnání s ostatními; kromě špičky ovšem," uvedl Fin.

"V druhé polovině druhé erzety se na voze opět zlomil čep pravé páky zadního stabilizátoru a to nás trochu zpomalilo. Ale kromě toho bylo všechno v naprostém pořádku," dodal k poslední etapě Gardemeister.

Výsledky (16 RZ = 397,4 km): 1. Petter Solberg (Nor/Subaru) 4:20:15.3, 2. Sainz (Šp/Citroën) -36.6 vt., 3. Duval (Belg/Ford) -41.7, 4. Grönholm (Fin/Peugeot) -1:09.2 min., 5. McRae (Brit/Citroën) -1:26.0, 6. Panizzi (Fr/Peugeot) -1:58.7, 7. Mäkinen (Fin/Subaru) -2:25.8, 8. Burns (Brit/Peugeot) -2:36.7, 9. Bugalski (Fr/Citroen) -2:46.8, 10. Hirvonen (Fin/Ford) -3:55.4, 11. Gardemeister (Fin/Škoda) -5:09,9.
Průběžné pořadí MS (po 12 ze 14 soutěží):
1. Sainz 61 bodů, 2. Solberg a Burns oba 58, 4. Loeb 55, 5. Grönholm a Märtin (Est./Ford) oba 43, ...12. Gardemeister 9, 13. Auriol (Fr./Škoda) 4.

Petter Solberg vyhrál korsickou rallye.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze