Druhou posádku bude tvořit Petr Kubík s Lukášem Vacovským a součástí týmu bude i doprovodný kamion a motocyklista Ivo Kaštan.
Osmadvacetiletá Tylšová si však skutečnosti, že bude první Češkou na startu Dakaru, zvlášť necení.
"Je to pro mě stejné, jako kdybych byla desátá či padesátá žena. Expedic jsme již projeli hodně, takže vím či tuším, jaká tam jsou úskalí a počítám s nimi," uvedla Tylšová.
Za úplné nováčky se však obě posádky nepovažují. "Loni jsme si projeli tři etapy v Tunisku, řekla bych po stopách Dakaru. Startujeme i na různých čtyřiadvacetihodinovkách a projeli jsme například Rumunsko či Transylvánii," přiznala Tylšová.
Společně se na start na africkém dobrodružství připravují již více než rok. Postupně shromažďují dostupné informace, loni se byli podívat přímo na závodě a zkušenosti přebírají i od Kaštana, jenž již Dakar absolvoval šestkrát, z toho čtyřikrát jako soutěžící.
"Původně jsem jim měl pouze pomáhat, ale nakonec to došlo tak daleko, že pojedu jako závodní součást týmu," uvedl Kaštan.
Obě posádky usednou do speciálně připravovaných toyot, které však splňují podmínky pro vozy zařazené do třídy produkčních osobních aut.
"Offroadové závody jezdíme toyotami a nissany, ale nakonec vyhrála Toyota, protože u ní jsou daleko přístupnější informace o voze, dostupnější díly a podle kluků to auto je lepší na ovládání a spolehlivější," vysvětlila volbu značky Tylšová.
V současnosti však ještě finišují závěrečné přípravy. Jeden vůz má sice za sebou již testování na Slovensku, druhý ale teprve dnes absolvuje technickou kontrolu a bude přihlášen.
"Už postavit se na start je jedno vítězství. Samotná příprava je totiž dost náročná a my navíc vše děláme za normálního pracovního provozu. Dost času jsme věnovali i fyzické a jazykové přípravě," podotkla navigátorka vozu, který se postaví na start s číslem 309.
Obě posádky si daly za cíl dojet do cíle a získat co nejvíce zkušeností. "Budeme se snažit jezdit technicky, ne závodit a jet především hlavou," slibovala Tylšová.
Start týmu, který bude v doprovodném kamionu jistit i někdejší vítěz Dakaru Tomáš Mück, není zrovna lehkou záležitostí. Náklady se podle členů týmu mohou vyšplhat až na 18 milionů korun.