Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na český titul v rallye stále myslí trojice pilotů

Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza na voze Škoda Fabia Super 2000 | foto: pepafotorally.rajce.net

7 2010
Havárie Pavla Valouška na Rally Bohemia pořádně zdramatizovala boj o český titul. Do konce sezony zbývají už jen dvě soutěže, nejlepší trio Valoušek, Pech, Kresta přitom od sebe dělí pouze 24 bodů.

Než Roman Kresta kvůli poruše motoru odstoupil v závěrečném testu Valašské rally, úvodního podniku domácího šampionátu v automobilových soutěžích, dělilo elitní trio Valoušek (Škoda Fabia S2000), Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX), Kresta (Peugeot 207 S2000) nicotných 11 vteřin.

Stejně vyrovnaná a dramatická jako první závod je celá sezona. Po pátém dílu ze sedmi je jasné, že rozhodnutí přinese až poslední podnik v Příbrami. "Jak to začalo, tak to skončí. Čeká nás boj až do konce," souhlasí loňský šampion Kresta.

Pořadí

1. Valoušek 166
2. Pech 161
3. Kresta 142
4. Tarabus 93
5. Prokop 42

Šampionát má za sebou pět podniků ze sedmi. Pojede se už jen Barum rally (27.–29. srpna) a Rally Příbram (24.–25. září).

Dramatičnost boje o titul zvýšila Rally Bohemia. Kresta skončil v rámci českého šampionátu druhý za hostujícím Martinem Prokopem, který si odskočil z mistrovství světa. Václav Pech byl třetí, zatímco Valoušek cílovou rampu nespatřil. Jeho náskok na Pecha je proto už jen pětibodový, na Krestu má k dobru 24 body.

Do konečné klasifikace se počítá šest nejlepších výsledků. Valoušek s Krestou jednou předčasně odstoupili, z těchto soutěží mají jen bonifikační body za první etapu. Pech zase nepřivezl moc bodů ze Šumavy.

Případný další výpadek kohokoliv z nich ze hry o titul vyřadí. "Teď jsme na nule, nemá cenu počítat, jak by tomohlo dopadnout. Dost naznačí barumka," připomněl pětinásobný mistr republiky Pech srpnový vrchol sezony.

V nejlepší pozici zůstává Valoušek, i když havárií si cestu za titulem zkomplikoval. Pokud by dojel do cíle, skoro mohl otevírat šampaňské. Jenže místo toho dovolil soupeřům, aby stáhli jeho náskok. "Kdyby Valda vyhrál, všechno by bylo vyřešeno. Takhle zůstal boj otevřený," podotkl Kresta.

Obrovskou výhodou lídra šampionátu je tovární zázemí. Jak kvalitní vůz řídí, to Valoušek předvedl na Bohemii. Než havaroval, jako jediný stačil zahraničním hvězdám Hänninenovi a Bouffierovi.

"Můžeme jen čekat na Valdovu chybu," přiznal Pech. "Rozdíl mezi soukromníkem a fabrikou musí být znát," dodal Kresta. "Ale to neznamená, že nebudeme bojovat."

Co na to Valoušek, který na rozdíl od svých soupeřů domácí titul ještě nezískal? "Je třeba se poučit, zbylé závody musíme zvládnout líp," plánuje.

Pro fandy to znamená jediné. Můžou se těšit, že poslední dvě rallye znovu nabídnou krásné souboje. Do boje o zlato by se navíc mohl zapojit Jaromír Tarabus, i když jeho naděje už je jenom teoretická. Zlínský pilot, který v úvodních dvou dílech sezony dojel bronzový, téměř jistě skončí čtvrtý.

"Nejlepší tři jedou jinak, míříme za čtvrtým místem," uznal Tarabus, který většinou závodí s Fordem Fiestou S2000. Ovšem při testu před Bohemií ji rozbil, takže startoval ve fabii.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze