Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Loprais, Kolomý i Macík si pochvalují vstup do Rallye Dakar

5 2015
Úspěšný vstup do Rallye Dakar prožilo trio českých pilotů kamionů Aleš Loprais, Martin Kolomý a Martin Macík mladší. V úvodní nedělní etapě potvrdili svoje ambice a po 175 měřených kilometrech byli všichni spokojeni. Loprais s Kolomým se shodným časem obsadili třetí a čtvrté místo, nováček za volantem ve slavné soutěži Macík dojel patnáctý.

„Jsem rád, že jsme zdárně dopluli do cíle první etapy. Docela se nám povedla. Původně jsem chtěl jet poblíž pětky, ať jsme v kontaktu, ale nakonec třetí místo, což mě těší,“ uvedl Loprais na svém webu.

Synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise jede netradičně s kamionem MAN, na který si podle svých slov stále zvyká. „Dnes jsme mu oficiálně dali název Superman, protože letěl na první etapu slušně a já pomalu sbírám data, abych z něj mohl standardně dostat maximum,“ řekl Loprais, jenž nestačil pouze Nizozemce Hanse Staceyho a Marcela van Vlieta.

Sedmačtyřicet sekund za Staceyem dojel do cíle první etapy stejně jako Loprais i Kolomý, který přiznal první menší technické problémy. Před startem musela posádka tatry řešit potíže se startérem, v polovině etapy vypověděl službu interkom.

„Na začátek to není špatný. Menší komplikace byly, ale poradili jsme si. Mohlo to být ještě lepší, ale jsem spokojený. Musíme teď opravit ten interkom, protože jinak mi Renda (Kolián - navigátor) přijde o hlas,“ uvedl Kolomý.

Zatímco Loprais s Kolomým chtějí bojovat o umístění v elitní desítce, Macík takové ambice zatím nemá. Do rallye vstoupil patnáctým časem. „Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se v dalším průběhu soutěže dostali do první dvacítky,“ poukázal Macík na skutečnost, že první dvacítka startuje s dvouminutovými odstupy a nemusí tolik bojovat s prachem.

„Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na třetím kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes nějž nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar. S prachem a vedrem se tu počítá,“ dodal nejmladší pilot v kategorii kamionů.

Technické problémy měl i čtvrtý Čech mezi kamiony Tomáš Vrátný, jenž je zatím jednadvacátý. „Nefungoval ventilátor, což od nějakého osmého kilometru způsobovalo, že když jsme překročili 100 stupňů Celsia na chladiči, museli jsme to nějakým kompromisem řešit. Takže jsem musel dávat nohu z plynu a prostě zpomalovat,“ uvedl Vrátný. Později se teplota ještě zvýšila, elektronika přepnula kamion do nouzového režimu a omezila výkon motoru.

Attíja přišel po penalizaci o vítězství v úvodní etapě

Násir Attíja na trati 1. etapy Rallye Dakar.

Katarský automobilový jezdec Násir Attíja dodatečně přišel o vítězství v nedělní úvodní etapě 37. ročníku Rally Dakar. Vítěz slavné soutěže z roku 2011 dostal dvouminutovou penalizaci a klesl na sedmé místo.

Attíja byl po skončení etapy potrestán ztrátou času a pokutou 200 eur za to, že úsek omezený rychlostí 50 km/h projel téměř sedmdesátkou. Z výhry v úvodní etapě z Buenos Aires do Villa Carlos Paz se dodatečně radoval Španěl Orlando Terranova, na nějž Attíja ztrácí 1:38 minuty.

Dvouminutová Attíjova ztráta však není nic proti tomu, co postihlo obhájce loňského vítězství Naniho Romu. Španělský pilot musel brzy po začátku etapy zastavit svůj vůz Mini kvůli technickým potížím, do cíle se dostal pouze díky asistenčnímu kamionu a spolu s hodinovou penalizací ztratil téměř sedm a půl hodiny.

Autoři: ,






Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze