Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chci výš, netají loni pátý Matějovský před startem nové sezony

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

17 2014
Loňské konečné páté místo v Evropském poháru cestovních vozů FIA určitě nebylo k zahození. Zvlášť když šlo o premiérovou kompletní sezonu v seriálu. Přesto hradecký automobilový závodník Michal Matějovský netají před startem letošního ročníku, že chce výš.

"Páté místo by mi letos asi nestačilo, rád bych se umístil mezi třemi nejlepšími," řekl před víkendovým prvním závodem jezdec týmu Křenek Motorsport. Hned na začátku se ale osmadvacetiletý jezdec musí vypořádat s neznámou tratí. Letošní Evropský pohár totiž začne na trati Paula Ricarda v Le Castellet poblíž Marseille. "Bude to trochu neznámá. Snažil jsem se trať co nejvíc poznat na simulátoru, ale přece jen to není úplně ono," poznamenal Matějovský.

Evropský pohár cestovních vozů

19. - 20. dubna: Le Castellet - Francie
10. - 11. května: Slovakia Ring - Slovensko
24. - 25. května: Salzburgring - Rakousko
21. - 22. června: Spa - Belgie
27. - 28. září:  Pergusa – Itálie 

Nic to ale na jeho plánech pro letošní sezonu nemění a zapadá do toho i přání pro následující víkend. "Je to stejné jako v celkovém pořadí, rád bych dojel do třetího místa. I přesto, že to pro všechny bude tak trochu neznámá," sdělil jezdec, jenž stejně jako loni Evropský pohár FIA absolvuje s vozem BMW 320si.

Matějovský si v tomto seriálu zazávodil už v minulých letech, ale loni poprvé jel celý seriál. Nyní tak může zúročit zkušenosti. "Už to nebude takový testovací ročník jako loni, s výjimkou francouzské znám všechny tratě a podle toho by to mělo vypadat," říká.

Jednoho z největších soupeřů pro splnění svých plánů má Matějovský ve vlastním týmu. Jeho kolegou totiž je Petr Fulín, který loňský Evropský pohár vyhrál a bude tak letos obhajovat prvenství. "S Petrem se výborně spolupracuje, není v tom problém," uvedl hradecký závodník.

Že by měli oba jezdci týmu Křenek Motorsport patřit k nejrychlejším, ukázaly předsezonní testy . "Určitě je to pro nás cenné, ale vše se ukáže až ve vlastních závodech," upozorňuje Matějovský po zkouškách, které absolvoval ve Spa a na Salzburgringu."

Stejně jako loni si i letos v zimě Matějovský vyzkoušel závodní tahače. ostatně jeho otec Stanislav Matějovský je v této disciplíně dokonce mistrem Evropy. "Určitě je to pro mě zajímavá zkušenost, ale zatím dávám přednost cestovním vozům," poznamenal Matějovský mladší, i když nevyloučil, že nějaký závod mistrovství Evropy tahačů absolvuje.

Spolupracuje se stájí Buggyra, kde působí jako testovací a náhradní jezdec: "V sezoně se může stát dost věcí, jsem taková záloha třeba pro případ, kdyby se někdo zranil."







Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze