Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na Brno jsem natěšený, mám co napravovat, tvrdí pilot Matějovský

Michal Matějovský | foto: archiv

4 2015
Více než dva měsíce čekání na další závod evropského šampionátu cestovních vozů ETCC Michalu Matějovskému zítra skončí. Pro hradeckého jezdce je vcelku pochopitelně asi nejočekávanějším závodem celého seriálu, evropský šampionát totiž do své druhé poloviny vstoupí čtvrtým podnikem, který se jede v Brně.

„Bude u toho moje rodina, přijedou se podívat kamarádi,“ vysvětluje Matějovský. Pro něj ale bude brněnský závod nejen příležitostí předvést se na domácí trati, ale také šancí zvýšit své naděje na splnění svého letošního cíle. Matějovský totiž v kategorii Super 2000 TC2 usiluje o mistrovský titul a po třech závodech, polovině seriálu, také průběžnému pořadí vévodí.

Michal Matějovský

v ME cestovních vozů ETCC

● Po třech závodech (Maďarsko, Slovensko a Francie) je v čele průběžného pořadí třídy Super 2000 TC2, když získal 65 bodů, o deset více než druhý Švýcar Rikli.
● Matějovský ovládl všechny tři bodované kvalifikace a ze šesti závodních jízd vyhrál v této třídě čtyři, ve zbývajících dvou dojel druhý za Riklim.
● Víkendovým podnikem v Brně vstupuje seriál do druhé poloviny, poté se pojede ještě v belgickém Zolderu (19. a 20. září) a v italské Perguse (10. a 11. října).

Jak to z tohoto pohledu pro vás bude v Brně těžký závod?
To teprve uvidíme, každopádně budu chtít pokračovat v tom, co jsem tak dobře rozjel. Mám před druhým v pořadí Švýcarem Riklim desetibodový náskok, což se na první pohled zdá docela dost, ale dá se to ztratit během jednoho nepodařeného závodu.

Bude se od toho odvíjet i vaše taktika?
Asi ano, protože pro mě je teď nejdůležitější dojíždět do cíle a zbytečně neriskovat. A vzhledem k tomu, že ostatní soupeři mají už větší ztrátu, tak si samozřejmě hlavně hlídat Rikliho. Je to ale motorsport a tam se může stát spousta nepředvídatelných věcí.

Evropský šampionát pokračuje po více než dvou měsících, mohlo se za tu dobu něco podstatného v rozložení sil změnit?
Neřekl bych. Samozřejmě všichni pracují na tom, aby auta byla co nejlepší a nejrychlejší, ale základní parametry se měnit nedají. Uvidíme v Brně.

Jak jste na tom vy se svým vozem BMW, se kterým šampionát jezdíte?
Připravovali jsme se poctivě, byli jsme na testech, auto je ve výborné kondici. Takže i když nechci zbytečně riskovat, tak na vítězství pojedu.

Asi i proto, že na domácí trati se ani jinak nedá. Jak vám brněnský okruh vyhovuje?
Mám ho rád, závodím na něm už od nějakých patnácti let. A těším se i proto, že jsem tam naposledy závodil před dvěma lety, tehdy také v evropském šampionátu cestovních vozů a tehdy to nedopadlo moc dobře. Rád bych to napravil, jsem na to natěšený a věřím, že i dobře připravený.

Bude pro vás domácí okruh a jeho znalost výhodou?
Byl bych rád, kdyby byl. Ale soupeři ho určitě také znají.







Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze