Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Skvělý úspěch českých motocyklových trialistů: dva na stupních vítězů

Jiří Svoboda během závodu ME trialistů v Tanvaldu. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

1 2014
Dvě tisícovky nadšených fanoušků, parádní výkony elitních akrobatů na motorkách, nové atraktivní překážkové sekce na vrcholu Špičáku a navrch historický úspěch českých jezdců. To vše nabídl víkend v okolí areálu Tanvaldská kotlina při dvou závodech prestižního seriálu evropského šampionátu v motocyklovém trialu.

Diváci byli ve varu po celou sobotu, protože čeští jezdci Martin Křoustek a Jiří Svoboda bojovali v hlavní kategorii Championship naprosto vyrovnaně s kompletní evropskou špičkou. V součtu trestných bodů nakonec nestačili pouze na Franziho Kadlece z Německa, lídra seriálu. Křoustek dokončil soutěž jako druhý a Svoboda třetí.

„Občas se v minulosti povedlo, že jsme měli jednu medaili, ale dva Češi na bedně, to se na Evropě ještě nikdy nestalo a jsme rádi, že se jim takový výsledek povedl zajet právě u nás v Tanvaldu,“ pochvaloval si Michal Tůma, manažer pořádajícího Trialsportu Tanvald.

Fotogalerie

„V tu sobotu to klukům všechno dobře sedlo. Chytili správnou formu, technika fungovala a diváci jim vytvořili skvělou atmosféru.“

Ve druhém nedělním podniku už čeští trialisté vysoko nastavenou laťku neudrželi. Křoustek skončil v silné konkurenci dravého mládí šestý, Svoboda se jen těsně nevešel do Top 10, když se před něj dostal další z Čechů Marek Wünsch.

„Naši jezdci se většinou pohybují od pětky do desítky, takže nedělní závod naznačil, že pódiová tradice z toho asi nebude,“ řekl Tůma.

Druhý podnik v Tanvaldu ovládl Švýcar Warenghine před Norem Pedersenem a Kadlecem, který si udržel průběžnou vedoucí příčku.

O celkovém pořadí ME rozhodne až poslední závod v srpnu v Belgii.

Fanoušci motocyklového trialu si pochvalovali novinku v podobě kyvadlové autobusové dopravy od startu k sedačkové lanovce, která je dovezla k nově vytvořeným kontrolním úsekům na vrcholu Špičáku.

„Autobusy byly pořád plné a diváci mohli sledovat jezdce už i z výšky z lanovky,“ popsal Michal Tůma. „A jezdci uvítali zase nějakou změnu v překážkách.“





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze