Nejskvělejší chvilka týmu Williams při Velké ceně Evropy formule 1 přišla v kvalifikaci, kdy si Montoya s Ralfem Schumacherem zajistili první dvě místa na startu. Pak už to s nimi šlo jen z kopce.
Start měl lepší Ralf, protože zvolil pro závod jiné pneumatiky než Montoya. Mladší Schumacher nasadil zcela nové gumy s tvrdší směsí, zatímco Montoya kvůli zvýšení přilnavosti měl na voze již mírně ojetou měkkčí směs. V prvních metrech byl díky tomu rychlejší Ralf.
"Start se mi podařil a v první zatáčce jsem předjel Juana. Bylo to pravděpodobně díky tomu, že jsem měl nové pneumatiky," řekl Ralf. Montoya však z tlaničenice v úvodní šikaně nevyvázl bez úhony. Po lehkém kontaktu se svým týmovým kolegou se mu mírně ohnula řídící tyč. To stížilo ovladatelnost jeho monopostu.
Hlavní problémy však nastaly později. Williamsy vyjely s plnou nádrží a velká zátěz neúnosně zatěžovala zadní pneumatiky. Oběma jezdcům se gumy příliš opotřebovávaly a postupně na své soupeře ztráceli. Hůře na tom byl Montoya. Když mu pak Coulthard při předjíždění v první zatáčce nedal příliš mnoho místa, Montoya již klouzající se a téměř neovladatelný vůz nezvládl, na obrubníku ztratil přilnavost a dostal smyk.
"Měli jsme stejné problémy jako v Monaku," uvedl hlavní inženýr Sam Michael. "Opět nám nevydržely zadní pneumatiky. Museli jsme uspíšit Ralfovu zastávku v boxech. U Juana jsme to již bohužel nestihli. Máme čtrnáct dní pauzu a musíme se s tím vypořádat. Co nás trápí, víme."
Opotřebování "obutí" nelze klást za vinu pneumatikářům z michelinu. Vždyť stejné gumy měli k dispozici i v McLarenu a Renaultu, podobné problémy však neměli. "Pneumatiky byly hodně špatné. Nelze však za to vinit Michelin. Je pravdou, že McLaren se k pneumatikám chová citlivěji. Musíme nastavit vůz tak, aby gumy tak rychle neničil," potvrdil Ralf Schumacher.