Na další Alonsův triumf se na okruh přišlo podívat rekordních 115 tisíc diváků, ale od prvních metrů bylo jasné, že na Räikkönenovu rychlost nemá. Na jeho McLaren ztrácel stejně už v Imole, tam ho ale zachránila soupeřova poruchu. Tentokrát, obklopen žlutomodrým mořem, už takové štěstí neměl.
Pětadvacetiletý Räikkönen prožil nejlepší závodní víkend v sezoně. V kvalifikaci si vyjel popáté v životě pole position a od startu se všem soupeřům vzdaloval. Dění za ním ho nemuselo v žádný moment závodu příliš vzrušovat.
Alonso se z třetího místa na startu protáhl kolem Marka Webbera, kterého špatná počáteční rychlost Williamsu stála ještě jedno místo, když ho v první zatáčce přetlačil Ralf Schumacher. I druhý jezdec Toyoty Trulli si nevedl špatně a začínal na pátém místě.
Michael Schumacher se prodral na sedmé místo před Montoyu. Do druhého okruhu vjížděli jezdci za safety car, protože na roštu zůstaly stát oba vozy Minardi. V boxech je mechanici zprovoznili a vrátili do závodu, ale do cíle stejně ani jeden z nich nedojel.
Po návratu safety caru do boxů využil Montoya kratšího Schumacherova zaváhání a na konci cílové rovinky se vrátil zpátky na sedmé místo. V sedmém kole Montoya snahu přehnal a dostal smyk, do té chvíli si ale stačil vyjet takový náskok, že i po otočení o 360° zůstal před Schumacherem.
První jezdcem, který se loučil, byl při své druhé Grand prix mladík z Red Bullu Liuzzi, který dostal v šikaně smyk, a z pískového kačírku už nebylo úniku.
Zatím Räikkönen zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým a ujížděl Alonsovi, který si naopak musel dávat pozor na jezdce Toyoty za sebou.
Podle očekávání první dotankovával palivo Mark Webber, který se v druhé části kvalifikace, kdy se jede už s palivem pro závod, dostal hodně dopředu.
Úvodní zastávky v boxech vyšly nejlépe Fisichellovi, který zůstal na dráze déle než Alonso, a po návratu na dráhu byl před svým týmovým kolegou na druhém místě a také Michaelu Schumacherovi. Ten doplnil palivo až ve 31. kole a po sérii nejrychlejších kol se posunul hned za Alonsa. Obě Toyoty ani Webber proti němu neměli šanci.
Räikkönen dál vévodil všem, ale druhý McLaren Montoyi, který se vrátil po zranění, měl problémy s hrdlem tankovací hadice. Kolumbijec musel krátce po zastávce znovu do boxů a ocitl se až na desátém místě za Massou se Sauberem.
Ve 40. kole se loučil s vidinou na stupně vítězů Giancarlo Fisichella. Neplánovaně zatočil do boxů, mechanici mu měnili přední křídlo a na jeho autě pracovali 35 vteřin. Propadl se z bodů.
O čtyři kola později zazvonila španělská hrana Michaelu Schumacherovi. Pneumatiky Bridgetone nevydržely plné závodní nasazení, a musel do boxů, kde dostal na auto novou levou zadní gumu. Záhy mu ale odešla levá přední pneumatika, na konci cílové rovinky vjel do kačírku a pomalu se doplazil do pit lane, kde zatočil do garáže.
Jeho šance na obhajobu titulu se stále ztenčují, na Alonsa po Barceloně ztrácí 34 bodů. Schumacher nedosáhl na vítězství v šestém závodu v řadě, což je jeho nejdelší šňůra bez úspěchu od příchodu k Ferrari v roce 1996. V Barceloně vyhrál v předchozích čtyřech letech a dalším triumfem mohl vyrovnat rekordní vítěznou šňůru Ayrtona Senny z jedné velké ceny z Monaka.
Důvod k oslavě nepřivezl do Ferrari ani Rubens Barrichello. Brazilec musel v sobotu ráno měnit porouchaný motor, do druhé části kvalifikace ani nenastoupil a začínal z poslední řady na startu. Ferrari rychlostně nedominovalo jako v předchozím podniku, takže se stihl posunout pouze na deváté, první nebodované místo.
Ferrari vyšlo podruhé v sezoně naprázdno a v Poháru konstruktérů je suverén loňských sezon až na pátém místě.
Při druhých zastávkách v boxech si Jarno Trulli udržel třetí místo před týmovým kolegou Ralfem Schumacherem, a několik posledních kole odkroužili svorně za sebou. Ralf se o předjetí nepokusil, bylo jasné, že Toyota nechtěla riskovat 11 bodů a přikázala svým reprezentantům mezi sebou nebojovat.
Giancarlo Fisichella si tři kola před koncem poradil s Markem Webberem a připsal si alesopň čtyři body za páté místo. Je to jeho první úspěšný zápis do tabulek od Velké ceny Austrálie, kterou vyhrál. V Barceloně ukázal své schopnosti, když si připsal nejrychlejí kolo závodu. V Renaultu zatím sbírá všechny technické závady, které se Alonsovy vyhýbají. Podobný obrázek už vidíme několik let u Ferrari v podání dvojice Schumacher - Barrichello.
Dvěma body ohlásil návrat do seriálu Juan Pablo Montoya, za druhým McLarenem Räikkönena ale celý víkend zaostával. David Coulthard se v závěru ubránil tlaku Barrichella a získal pro Red Bull další bodík, nástupce Jaguaru zatím překvapivě v žádném závodě nevyšel naprázdno a těží zejména ze své spolehlivosti.
Při Velké ceně Španělska chyběla stáj B.A.R., která si odpykává zákaz startu ve dvou závodech za podvádění s váhou vozu Jensona Buttona v Imole. Další závod seriálu se jede za čtrnáct dní v Monte carlu.
Výsledky Velké ceny Španělska:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 1h27:16,830 |
2. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +27,652 |
3. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +45,947 |
4. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +46,719 |
5. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +57,936 |
6. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +1:08,542 |
7. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +1 kolo |
8. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
9. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +1 kolo |
10. | Nick Heidfeld | Německo | Williams | +1 kolo |
11. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +3 kola |
12. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | +3 kola |
13. | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | +3 kola |
14. | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | +15 kol |
15. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +20 kol |
16. | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | +47 kol |
17. | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | +55 kol |
18. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | +57 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 44 |
2 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 26 |
3 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 17 |
4 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 14 |
5 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 14 |
6 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 12 |
7 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 10 |
8 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 10 |
9 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 10 |
10 | Nick Heidfeld | Německo | Williams | 9 |
11 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 8 |
12 | Alex Wurz | Rakousko | McLaren | 6 |
13 | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | 5 |
14 | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 4 |
15 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 3 |
16 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 2 |
17 | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 58 |
2 | Toyota | Japonsko | 40 |
3 | McLaren | Velká Británie | 37 |
4 | Williams | Velká Británie | 21 |
5 | Ferrari | Itálie | 18 |
6 | Red Bull | Rakousko | 14 |
7 | Sauber | Švýcarsko | 7 |
8 | B.A.R. | Velká Británie | 0 |
9 | Jordan | Velká Británie | 0 |
10 | Minardi | Itálie | 0 |