Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský vykročil za svým cílem: Dobrý začátek, ale do konce je daleko

Ilustrační snímek | foto: archiv

7 2015
Hradecký automobilový závodník Michal Matějovský zahájil letošní ročník evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC výborně, ve své třídě TC2 se hned dostal do průběžného vedení.

Nebýt karambolu krátce po startu druhého závodu, byl by to dokonalý úspěch.

I tak ale Michal Matějovský už v prvním pohárovém závodě cestovních vozů FIA ETCC, který se jel na maďarském Hungaroringu, nasbíral ve své třídě nejvíc bodů a po rovných třech letech se dočkal ve velké ceně celkového vítězství. Jeho náskok před druhým Švýcarem Riklim je však velmi těsný, Rikli na něj ztrácí jediný bod.

„Švýcar potvrdil, že bude opravdu zdatným konkurentem,“ přiznal hradecký jezdec, který před sezonou nijak nezakrýval, že letos chce být ve své třídě v Evropě nejlepší.

Jak bylo těžké týmem i vámi neskrývané ambice hned na úvod sezony potvrdit?
Těžké to je vždycky. I když jsem byl na tuhle variantu připravený psychicky, skvěle bylo připravené i auto a tým pracoval také výborně, jsou to přece jen závody a nikdy dopředu nevíte, co se vám může přihodit.

To se také potvrdilo možná v nejméně vhodnou dobu, když vás ve druhém závodě krátce po startu poslal jeden ze soupeřů až na konec startovního pole. Co se stalo?
Vzhledem k předcházející jízdě jsem jel z první pozice, odstartoval jsem velmi dobře, ale za mnou jedoucí Kazach mě vzal po zadním nárazníku a roztočil mě. Navíc mi chcípnul motor, takže než jsem se rozjel, byli všichni pryč.

Jak velká byla ztráta na auta před vámi?
Naštěstí zase ne moc velká, takže ty slabší jsem dojel ještě v prvním kole. Pak už to bylo horší, i když jsem se docela slušně dostával dopředu.

Nakonec jste ze své třídy nepředjel jen Švýcara Rikliho, který před vámi byl v cíli jen o dvě desetiny vteřiny dřív. Kdyby se jelo ještě jedno kolo, tak byste asi vyhrál.
To se takhle nedá říct, přihodit se může spousta věcí. Ale je pravda, že jsem byl na jedno kolo rychlejší tak o vteřinu, takže by to samozřejmě možné bylo.

Tenhle závod byl jediným, který jste v Maďarsku ve své třídě nevyhrál a skončil těsně druhý. Znamená to asi hodně velké povzbuzení do další velkých cen?
Hlavně jsem rád, že se nám na začátku sezony nepřihodilo něco, co by vzalo hodně bodů. Ostatně to bude asi hodně důležité i dál, zvlášť i proto, že je možné, že přibudou jezdci a pak bude složitější být vpředu.

Maďarský Hungaroring se v evropském poháru cestovních vozů objevil poprvé, jak se vám závod zamlouval?
Tím, že se dařilo, tak dobře. Ale také bylo fajn, že se jezdilo ve výborné atmosféře. Maďaři jsou do automobilových závodů docela blázni, navíc když byl náš evropský pohár součástí závodů světového poháru. Fanoušků přišlo opravdu hodně, celý víkend skvěle povzbuzovali. U vytržení byli ze svého jezdce Michelisze, který jezdil výborně, ale velmi dobrou atmosféru měly i naše závody.

Před vámi je v tomto seriálu ještě pět dalších velkých cen, na který závod se těšíte nejvíc?
Pokud chceme splnit náš cíl, tak musíme na všechny a na všech být dobří. Ale pochopitelně Brno, kde se pojede na začátku srpna, to bude srdeční záležitost.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze