Češi svým triumfem navíc přerušili vítěznou sérii americké značky Ford, která vyhrála prvních pět závodů sezony.
První závod byl na programu v sobotu odpoledne a sotva čtyřicet rychlých vozů odstartovalo, začaly se na trati dít věci! Hned v první zatáčce došlo k několika kolizím a strkanicím, při kterých skřípaly plechy a létalo kamení. To však byl jen začátek!
Podobné strkanice, výlety mimo trať a divoké smyky se odehrávaly na každé zatáčce a v každém kole. Zpočátku to dokonce vypadalo, že soupeři fordů pojali snahu ukončit vítěznou sérii amerického gigantu silou. Už po prvním kole zůstaly dva modré vozy Ford GT stát mimo trať. Jenže ani později se dění na trati nezklidnilo a odstavených vozů okolo trati začalo přibývat.
Ale nakonec ani tentokrát nebyly fordy poraženy. Poslední zástupce týmu Matech GT, vůz posádky Luca Pirri a Jurgen von Gartzen, kteří jako jediní z týmu prozatím neměli na svém kontě žádné vítězství, byl totiž prvním, který v cíli spatřil šachovnicovou vlajku. I přes neuvěřitelných 140 kg zátěže si tak značka Ford GT připsala pátý triumf v řadě.
Spokojenost vládla po závodě i v českém týmu MM Racing. Ten letos poprvé do závodů nasadil i druhý vůz, do kterého v Německu usedli Michael Vorba a Vladimír Hladík. Závod sice nedokončili, ale první posádka, Martin Matzke a Jiří Skula, si za šesté místo vybojovala další cenné mistrovské body. To však ještě nikdo netušil, jaké překvapení jim přichystá následující, nedělní závod.
Nedělní triumf
Druhý závod rozjížděl Jiří Skula z páté řady startovního roštu. Podařilo se mu bez úhony přestát tlačenici v úvodních kolech a začal postupně svoji pozici vylepšovat.
Rozhodující okamžik přišel v polovině hodinového závodu. V první zatáčce došlo k nebezpečné kolizi dvou vozů. Na to český tým skvěle zareagoval a okamžitě povolal svůj vůz do boxů k absolvování povinné zastávky a střídání jezdců. Téměř v té samé chvíli vyrazil na trať i Safety car, který pak po několik kol za sebou vodil celé jezdecké pole.
"Začátek byl hodně náročný, v první zatáčce jsem tentokrát volil vnější stopu, ale i tak se to neobešlo bez kontaktu," komentoval úvod závodu Jiří Skula. "Když Safety car vyrážel na trať, už jsem mířil do boxů a to bylo strategické rozhodnutí."
Poté, co bezpečnostní vůz trať po několika kolech opustil, ocitla se stříbrná corvetta českých jezdců v čele závodu. Společně s ostatními se však Martin Matzke musel prodírat mezi opozdilci s jednokolovou ztrátou. Zezadu jej sice navíc ohrožovala další corvetta domácího týmu Martini Callaway Racing, ale Martin se nenechal znervóznit a bezchybnou jízdou dovedl svůj vůz až do cíle.
"Načasování naší zastávky bylo velmi důležité. Byli jsme mezi prvními, kdo zamířil do boxů, a to byl klíč k našemu úspěchu. Pak jsem si už jen musel hlídat Marca Sourda v corvettě za mnou, ale jen do chvíle než dostal smyk," usmíval se v cíli Martin Matzke.
Skvělá strategie a bezchybná práce celého týmu přinesly nejen první vítězství týmu MM Racing a jeho jezdcům, ale také historický první triumf v tomto šampionátu pro Českou republiku.
Úspěch českých barev na německém okruhu ještě podtrhl Jaromír Jiřík, který společně se svým kanadským spolujezdcem vybojoval celkově osmou pozici a stal se nejrychlejším z jezdců značky Porsche.
"S takovým výsledkem jsem ani nepočítal, odhadoval jsem že skončíme někde do dvacátého místa," řekl Jiřík po závodě. "Zpočátku se mi dařilo úspěšně bojovat s Aston Martinem i Jaguáry, ale že by z toho nakonec mohl být i mistrovský bod, to jsem vůbec nepočítal."
Do čela průběžného hodnocení šampionátu se posunuli Arnaud Peyroles a James Ruffier s náskokem tří bodů před dvojicí Ian Khan a Thomas Mutsch. Česká dvojice Matzke - Skula poskočila na sedmou pozici.
Jezdce evropského šampionátu teď čeká dvouměsíční přestávka, znovu se sejdou až v polovině září na brněnském okruhu.
. výsledky závodůVýsledky 1. závodu Výsledky 2. závodu Průběžné pořadí ME po 6. závodech |