Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský je blízko evropské korunovaci: Musím hlavně dojet

Michal Matějovský na okruhu v Brně | foto: Karel Hrnčíř

10 2015
Kdyby nebyl závěrečný podnik hodnocen dvojnásobným počtem bodů, mohl Michal Matějovský jet s klidem vycházejícím z toho, že ho nikdo nemůže v konečném hodnocení předstihnout. I tak ale má hradecký automobilový závodník Michal Matějovský ke splnění svého cíle, který si před sezonou dal, velmi blízko.

V závěrečném závodě Evropského poháru cestovních vozů (ETCC), který se jede o víkendu na Sicílii, totiž bude v kategorii Super 2000 TC2 hájit luxusní náskok 27 bodů před druhým Švýcarem Riklim.

„Především musím dokončit obě jízdy, což ale neznamená, že chci vlát někde vzadu. Budu se snažit nepřiplést se do nějaké hloupé kolize, hlavně v kritických chvílích po startu,“ vysvětluje jezdec, který za vysněným evropským pohárovým prvenstvím míří s vozem BMW 320 si, který mu připravuje tým Křenek Motorsport.

Trať v Perguse se nachází pod sopkou Etna, jaká pro vás je?
Hrbolatý povrch, různé druhy asfaltu, časté přejíždění obrubníků. Auto tady vyloženě trpí. Zabrat dostávají zejména pneumatiky. Určitě těmto podmínkám přizpůsobíme nastavení tlumičů. Naštěstí máme k dispozici dostatek dat z minulosti, z nichž můžeme vycházet.

Vedle dvojnásobného bodování bude poslední závod Evropského poháru výjimečný svým programem. Jste na to připravený?
Je pravda, že se vždycky jede v sobotu kvalifikace a v neděli obě závodní jízdy, kdežto tady se jede všechno v neděli. Není to obvyklé, ale mě by to mělo vzhledem k mému programu spíše vyhovovat.

Myslíte kvůli závodu tahačů, který jste o víkendu odjel v Číně?
Přesně tak. Bylo to časově náročné, ale aklimatizace po příletu tam byla v pohodě, teď po návratu snad bude také.

V závodech čínského šampionátu tahačů jste na okruhu Goldenport Park, který leží nedaleko Pekingu, obsadil čtvrté a páté místo, jak jste s tím spokojený?
Bylo patrné, že se na autě neustále pracuje. Teď už disponoval výkonem kolem pěti set koní a také jízdní vlastnosti byly ucházející, zvykl jsem si i na to, že měl tři nápravy, nebylo to tak hrozné, obavy z toho, že je auto hůř ovladatelné, se nepotvrdily. Bohužel slabinou byly pneumatiky, byla to hrůza, ty co jsme obouvali, vydržely tak maximálně šest kol a pak odcházely.

Netypická byla i trať, která měří jen necelých dva a půl kilometru. Jak jste si na ni zvykl?
Je sice krátká, ale dobře navržená. Dvě rovinky, zajímavé technické pasáže, zazávodil jsem si. I proto, že domácí jezdci byli nečekaně tvrdými soupeři, což jsem poznal na vlastní kůži hlavně ve druhém závodě. Ale jinak všechno proběhlo v pohodě, byla to pro mě další zkušenost. Teď ale už myslím hlavně na to, abych dotáhl k úspěšnému konci Evropský pohár.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze