Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Massa dělá Ferrari jen ostudu. V Japonsku rozmlátil auto po pár metrech

Massa (vlevo) a Liuzzi těsně po havárii. | foto: AP

11 2010
Nejen radost ze třetího místa Alonsa přinesla Velká cena Japonska týmu Ferrari. Druhý jezdec stáje Massa pokazil, co se dalo. Odjel jen pár metrů. Hned v první zatáčce vlétl s autem do vozu jednoho ze soupeřů. Nebylo to poprvé a hrne se na něj zloba fanoušků. Oprávněně?

Problémy začaly pro poslední dobou stále více neúspěšného Brazilce už v neděli ráno. V kvalifikaci se mu nedařilo dostatečně zahřát pneumatiky a byl zoufale pomalý. Jezdil jinou ligu, než jeho týmový kolega, a proto stál na startu až v šesté řadě.

Nezbývalo mu nic jiného, než se v prvních metrech závodu cpát vpřed, co to jde. Bohužel na asfaltu nebylo dost místa pro jeho odvážné manévry.

"Rosberg přede mnou měl opravdu špatný start," vysvětloval Massa. "Všichni ho předjížděli, tak jsem musel také."

Brazilec trochu zmatkoval. Nejdříve chtěl objet auto Mercedesu vlevo, ale tam se zjevil Němec Sutil s vozem Force India. Tak musel vpravo. Do první zatáčky najížděl vnitřkem, ale příliš pozdě zjistil, že tam není dost místa. "Vjel jsem na trávu a auto přestalo zatáčet," popisoval. "Nabral mě obrubník a kopl prudce doleva."

Massovo Ferrari vylétlo od pravého obrubníku první zatáčky do středu vozovky. Překřížilo dráhu všem jezdcům kolem. Nebylo překvapením, že jednoho z nich trefilo. Pro oba to znamenalo konec.

"Nemohl jsem nic dělat, auto letělo napříč dráhou a trefilo Liuzziho. Je to škoda," dodal Brazilec.


Nad Massovou závodní budoucností u týmu Ferrari se začínají povážlivě stahovat mračna. Problémy se zahřátím pneumatik v jednom rychlém kole se objevily už dříve, zatímco Alonsa vůbec netrápí. A neúspěchů začíná být už moc. V porovnání s týmovým kolegou padá Massa do třetí ligy. A takový pilot nemá ve špičkové stáji jako je Ferrari co dělat. Ani tým, ani Brazilec si však zatím nic takového nepřipouští.

"Nejsem ve formuli 1, abych bojoval ve středu pole. Já musím bojovat o vítězství. Do konce sezony ještě zbývají tři závody, všechno se může změnit. Zatím jsem optimistou," věří stále Massa, který se dlouhé měsíce těšil době hájení po těžké nehodě při loňské Velké ceně Maďarska. Teď však musí zabrat, a zatím to vypadá, že na výkony srovnatelné s rokem 2008, kdy do poslední chvíle bojoval o titul mistra světa s Hamiltonem, už nemá.

Montezemolo: Massa vás ještě překvapí

Šéf týmu Ferrari Luca di Montezemolo zatím pevně za svým pilotem stojí. Jak by také ne, nedávno s ním prodloužil smlouvu. Podle ní bude Brazilec ve Ferrari minimálně v další sezoně. Zaslouží si však takovou důvěru? Podle Montezemola určitě ano.

"Je mi Felipeho líto. Nemá teď moc štěstí," říká jeden z nejzkušenějších manažerů v seriálu. "Ale počkejte si na poslední tři závody sezony. Jsem si jistý, že vás všechny překvapí," řekl novinářům při příležitosti Velké ceny Japonska.

Massa by ho měl poslouchat a dát do následujících Velkých cen všechny své síly. Jak ukázal případ Kimiho Räikkönena minulý rok, podepsaná smlouva ještě neznamená, že za Ferrari budete skutečně závodit.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze