"Maskul vypadal dobře. Já jsem se cítil dobře. Jenže když si myslíte, že máte slibně našlápnuto, tak to nedopadne," povzdechl si žokej Jaroslav Myška, který vedl dvojnásobného vítěze Velké.
K čemu došlo na Taxisově příkopu?
Pády k dostihům patří. Ale vždy mě štve, když spadnu kvůli nějaké pitomosti. A tentokrát se tam stala veliká pitomost.
Co tím myslíte?
Jezdci mě nepřesvědčili, že jsou profesionálové. To mě zklamalo. Taková překážka se musí najíždět v pořádném tempu. Nikdo se do toho nehrnul, tak jsem se toho ujal já. Pomohl mi jen Marek Stromský (pozn. vedl Cieszymira). Chtěli jsme vyvinout aktivitu, ale dopadlo to špatně.
Nebyla chyba, že Maskul skákal Taxis jako první? Trenér František Holčák se na vás za to pořádně zlobil.
Maskul musí skákat takové skoky mezi koňmi. Je starší, už je opatrný, brzdí, do ničeho se nehrne. Ale kdybych se toho neujal já, stal by se ten samý průser. Opravdu jsem zklamaný z dalších jezdců, že se k tomu postavili malinko nezodpovědně.
Před každou Velkou se jezdci domlouvají, jak budou Taxis překonávat. Letos bylo na startu jen 14 koní, tak to neměl být takový problém.
Jenže každý má od trenérů zakázáno jet první a dodržuje to. Bohužel letos chyběl kůň, který se nedá držet a dostih rozjede. Loni to byl Klip, nyní někdo takový chyběl.
Takže si myslíte, že prvotní příčinou bylo přehnané taktizování?
Každý špekuluje a číhá na nějakou pozici. Přitom je Taxis ani ne kilometr po startu. Tam se žádná pozice nevybuduje, tam nikdo nic nezíská. Jde jen o vytvoření podmínek pro překonání Taxisu. A to není zase tak těžké. Je jen potřeba tam dostat rychlost, pak už to koně přeskočí.