Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor v Ostravě: srbský střelec dostal na starost 400 koní

Ostravský basketbalista Luka Igrutinovič za volantem propůjčeného vozu | foto: Pavel Netolička

21 2016
První rok řízení a za tříměsíční pobyt v Ostravě už i čtyřtisícová pokuta za projetí semaforu na červenou. Zdá se, že Luka Igrutinovič, srbský top skórer české basketbalové Kooperativa NBL, zahájil svou řidičskou kariéru s plynovým pedálem na podlaze.

Ve stejném stylu ostatně vlétl i do české nejvyšší soutěže. V té byl v dresu NH Ostrava na úsvitu 40. kola nejlepším střelcem s průměrem 17,1 bodu. A k tomu i sedmým nejužitečnějším mužem. V osmi z 19 odehraných zápasů zatížil konto soupeřů nejméně 20 body a své hvězdné období si schoval na únor, kdy byl za své výkony odměněn oceněním pro Hráče měsíce.

A to spolu samozřejmě nese i řízení nablýskaného černého „kočáru“ s názvem Hyundai Genesis.

„Řídit jsem začal letos a rád si tohle auto vyzkouším,“ usmál se střelecky disponovaný křídelník s mozkem rozehrávače. Svá slova pronesl slušnou slovenštinou, jíž vládne od doby, co byl u východních sousedů nejlepším střelcem jejich extraligy.

A že po slovenské nejvyšší soutěži střelecky šéfuje i v té české, když bez problémů odpaluje dvacetibodové baterie, na tom nevidí nic zvláštního.

„Není to těžké, když máte dobré spoluhráče,“ podotýká 24letý rodák z Kragujevacu, po němž během vánočních svátků - jako vůbec první z českých klubů - sáhla Nová huť.

V únoru pomohl svému týmu ke třem výhrám z pěti utkání, když při triumfech nad Děčínem, Jindřichovým Hradcem a Opavou nastřílel 27, 26 a 30 bodů a validitu měl 34, 33 a 39. A příliš neukročil zpět ani při těsné porážce v prodloužení na USK a poté v Prostějově, když zapsal 19 a 21 bodů. Jeho únorové průměry činily 24,6 bodu a v efektivitě dokonce 27,6! Proměnil 41 z 48 šestek, což dělá 85,4 procenta, přidal 5,2 doskoku, 3 asistence a 7,2F+.

Teď bude ale středem pozornosti v ostravské šatně z jiných důvodů - jako šofér černého „žihadla“ s výkonem přes 400 koní. Tuhle sílu prý v kabině nejvíc ocení autofanoušek číslo 1 Milan Oluič, tedy srbský spoluhráč zpod koše. „Klukům auto po nějakém tréninku určitě ukážu,“ slibuje 193 vysoký a většinou prý pohodový řidič Luka.

Ostravský basketbalista Luka Igrutinovič se už těší na projížďku.

Ostravský basketbalista Luka Igrutinovič se už těší na projížďku.

Hyundai Genesis. Auto, které dostane na měsíc do správy ostravský basketbalista Luka Igrutinovič.

Hyundai Genesis. Auto, které dostane na měsíc do správy ostravský basketbalista Luka Igrutinovič.

„Jen někdy, když jedu pozdě, tak jsem naštvaný, když se přede mnou někdo sune pomalu,“ přiznává.

I za volantem při brázdění ostravských ulic a okolí teď ale jen těžko bude vytěsňovat z hlavy myšlenky na to, kde se zadrhla v lednu a únoru tak perfektně rozběhnutá druhá půlka sezony. V té je nyní po už sedmi porážkách z osmi posledních zápasů v ohrožení už i holá účast týmu v play-off, která se ještě nedávno zdála jako samozřejmá.

Co se tedy s týmem a jeho výkony stalo?

„Ve dvou zápasech jsme vedli o 15 bodů a ztratili je v poslední čtvrtině. Dvakrát jsme prohráli v posledních dvou minutách. Čtyřikrát jsme prostě neměli štěstí,“ lituje první zahraniční MVP měsíce této sezony.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze