Na rozdíl od loňského roku však bude česká účast výrazně menší. Přihlášeny jsou pouze dvě posádky - v kategorii kamionů Aleš Loprais a mezi automobily Peter Mikula. Celkem je ve startovní listině 48 posádek osobních vozů a 16 kamionů.
Pro všechny připravili ruští pořadatelé symbolickou trať, která končí v dějišti příští zimní olympiády v Soči. Trasa je dlouhá přes 4 000 kilometrů a je na ní 2 014 kilometrů speciálních zkoušek. Cíl soutěže, nad kterou převzal záštitu ruský premiér Putin, je příští sobotu.
Loprais obsadil před rokem na Rallye hedvábné stezky třetí místo a vysoké ambice má i letos. Jeho hlavními soupeři budou opět posádky továrního týmu Kamaz.
"Víme, že konkurence bude obzvlášť tvrdá, a i když vyrážíme do boje proti továrním sestavám jako malý rodinný tým, nevzdáváme se, máme pro závodění velké srdíčko. Poctivě jsme makali na vývoji závodního vozu, aby šel s dobou, ten současný je snad nejblíže absolutní špičce," uvedl Loprais na svých oficiálních internetových stránkách.
Lopraisova tatra je prý výkonnější a lépe akceleruje. "Podstatné je ale i to, že proti typu z posledního Dakaru je o 500 kilo lehčí. Dosáhli jsme toho promyšlenými váhovými úsporami a také stavbou zcela nové nástavby, kterou jsme vytvořili ve vlastních dílnách a použili na ni nové materiály," řekl Loprais.