Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loprais Tatra Team staví nový kamion, podívejte se na návrhy designu

Vítězné návrhy fanoušků na design nové Lopraisovy Tatry pro Dakar | foto: Loprais Tatra Team

27 2010
Průlom v historii tatrovácké účasti na Dakaru. Ten podle Aleše Lopraise způsobí nový závodní speciál Tatra, který právě dokončuje nejúspěšnější český tým. "Do speciálu začleníme nové technické poznatky. Rusové dolaďují nový kamaz s monstrózním výkonem a my nechceme zůstat pozadu," uvedl Loprais.

Hned po příletu z Jižní Ameriky, kde se konal další ročník dakarské rallye, rozjel Loprais tým naplno přípravy na další sezonu. Ani chvíle oddechu, jinak by boj s továrními kamazy nebyl myslitelný.

"Naše snaha bude směřovat k dokončení stroje a důkladné otestování. I proto se naše příprava zaměří na nadcházející podnik dakarské série - Rallye Hedvábné stezky, kde bychom chtěli navázat na loňský úspěch a bronzové umístění minimálně obhájit," pokračoval Aleš Loprais.

Loprais Tatra Team vyhlásil soutěž o designový návrh nového kamionu, vzhledově vycházejícího z kapotovaného jamalu. Do poloviny ledna dorazila více než stovka návrhů od fanoušků a další neustále přicházejí, i když už soutěž byla dávno uzavřena uzavřena. "Vybrali jsme čtyři nejlepší návrhy a nevypadají vůbec špatně," uvedl třicetiletý synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Vítězné návrahy fanoušků na design nové Tatry pro DakarVítězné návrahy fanoušků na design nové Tatry pro DakarVítězné návrahy fanoušků na design nové Tatry pro Dakar

Vítězné návrhy fanoušků na design nové Lopraisovy Tatry pro Dakar

"Zaznamenáváme řadu zvídavých dotazů, jak bude kamion ve finále vypadat a jakými komponenty bude osazen. Naše příznivce bychom chtěli ujistit, že vozidlo bude i nadále věrné tatrovácké koncepci, ale vývoj jde neustále dopředu. Kupříkladu kamion, se kterým jsme dojeli třetí na posledním africkém Dakaru, byl o tisíc kilogramů těžší a o dvěstěpadesát koní slabší než současný truck," poznamenal Loprais.

Debata, která se rozhořela už v průběhu jihoamerického Dakaru a stále pokračuje, se týká možného přesunu soutěže zpět do Afriky. "Naše kroky míří na Dakar, ať už se pojede kdekoli. V Tunisku i Libyi lze očekávat skvělé terény, na nichž Tatra byla vždy úspěšná. Ale o jedno mi jde především, a to je bezpečnost účastníků. Právě ona je základním předpokladem," dodal Loprais.

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze