Loprais, v sobotu druhý mezi řidiči kamionů, podle oficiální stránky soutěže na 132. kilometru zapadl a o pár kilometrů později zůstal kvůli technickým problémům několik hodin stát.
I druhou etapu vyhrál Rus Vladimir Čagin, Marek Spáčil byl v neoficiálním pořadí devátý a Martin Macík desátý. Do čela kategorie automobilů se posunul Násir Attíja z Kataru.
Čtyřkolkář Martin Plechatý útočil na medailové umístění a nakonec jej po 294 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce dělilo od třetího místa jen deset sekund. V celkovém pořadí se ale jezdec se svojí yamahou na bronzovou pozici posunul, protože dva ze sobotních medailistů včetně obhájce loňského prvenství Josefa Macháčka nabrali velkou ztrátu.
Obě motocyklové kategorie ovládli Francouzi. Na jednostopém stroji byl poosmé v kariéře nejrychlejší David Frétigné na yamaze, v čele se ale udržel jeho krajan David Casteu s sherkem. Španěl Marc Coma dostal kvůli překročení rychlosti ve vesnici penalizaci 22 minut a klesl z druhého na čtrnácté místo.
Nejrychlejším Čechem byl David Pabiška na yamaze díky 26. času, pozici jedničky ale před ním i přes minutovou penalizaci těsně udržel celkově 25. Martin Macek rovněž s yamahou.
Etapa vedla kamenitým terénem a jezdcům nepřálo ani počasí. Vydatný déšť, hustá mlha a kluzká trať se postaraly o řadu nebezpečných situací. Havaroval i Macek, jehož motocykl při nehodě přeletěl přes kamennou zídku a ulomil se mu přední blatník, ale jezdci se nic vážnějšího nestalo.
Na čtyřkolce si pro etapové prvenství dojel Hubert Deltrieu na polarisu, ačkoli kvůli sobotnímu nepovedenému vstupu do soutěže startoval až daleko za lídry. Novým vedoucím mužem se stal Španěl Juan Manuel Gonzalez Corominas s yamahou. Macháček ztratil tři čtvrtě hodiny, přibyly mu i čtyři trestné minuty a klesl do druhé desítky pořadí.
Macháčkovy problémy
Propad českého motorkáře průběžným pořadím zapříčinila havárie v pohoří Sierra de Cordoba, kde Macháček udělal salto, pochroumal stroj Yamaha i svou tělesnou schránku. "Podmínky byly v deštivém počasí těžké. Kdybych si pamatoval z loňska, jaké je tam bahno, a ráno přezul pneumatiky, mohl jsem dopadnout líp," řekl Macháček spolupracovníkovi ČTK.
"Myslel jsem, že se napršená voda z kopců odplaví, ale jelo se na hodně kluzkém povrchu. Asi v šedesátikilometrové rychlosti mi v prudkém klesání motocykl podklouznul, šel kolama nahoru a do kamení," popsal svou nehodu.
Macháček si poničil GPS zařízení a počítač kilometrů, celkem asi šedesát procent signalizačního zařízení. "Navíc jsem si pochroumal rameno a narazil žebro. Musel jsem si zkroutit ruku, abych si narovnal šlachy," uvedl.
Na 76. kilometru etapy stál asi dvacet minut a GPS se mu podařilo
provizorně opravit. "V prvních chvílích jsem se zamýšlel nad tím, jestli má cenu pokračovat. Pak jsem se trochu zmátořil a řekl si, že dojedu do cíle
etapy a uvidí se," dodal Macháček, jenž se rozhodl v rallye pokračovat.
Rallye Dakar - 2. etapa: Córdoba - La RiojaAutomobily (687 km - z toho 355 km měřené úseky): 1. Attíja (Kat./Volkswagen) 4:01:55, 2. Chicherit (Fr./BMW) -1:08, 3. Neves (Braz./Volkswagen) -2:01, 4. Sainz (Šp./Volkswagen) 2:41, 5. Miller (USA/Volkswagen) -2:44, 6. Peterhansel (Fr./BMW) -3:09, ...31. Zapletal (ČR/Mitsubishi) -37:37, 44. Janeček (ČR/Mitsubishi) -47:10, 80. Kunovský (ČR/Mitsubishi) -1:19:04, 99. Mikula (ČR/Toyota) -1:41:57. |