Možná Vettel prohrál jen proto, že ho od začátku kvalifikace opět trápily problémy se systémem KERS. Závody zařízení rekuperace brzdné energie jsou letos pro Red Bull problémem, ale skvělá aerodynamika to většinou vynahradí.
Ztráta výkonu navíc se výrazně projeví pouze v boji mezi dvěma red bully. A tentokrát hrála technika pro Webbera.
Téměř vteřinu za zástupci rakouské stáje skončil podle očekávání Lewis Hamilton. V závěru kvalifikace měl ale štěstí. Na tři tisíciny vteřiny se mu přiblížil Fernando Alonso. Tým Ferrari přivezl do Barcelony nejvíce nových dílů a zdá se, že už ani v kvalifikaci nemusí italský tým zaostávat. Tak vysoko španělský dvojnásobný mistr světa ještě letos nebyl.
Šestým místem už poněkolikáté v roce 2001 prokázal Vitalij Petrov, že ve formuli 1 není jen díky penězům od bohatých ruských sponzorů. Aby se však z platiče změnil ve vydělávajícího jezdce, musí ještě ukázat, že dokáže pravidelně a bezpečně dojíždět i do cíle závodů.
Svůj zatím nejlepší výkon ve formuli 1 předvedl letošní nováček Pastor Maldonado. Loňský šampion formule GP2 se prosadil na devátou příčku na startu. Tým Williams dokázal výrazně zrychlit nepovedené auto, s kterým vstoupil do sezony a může jen litovat, že Rubens Barrichello nemohl kvůli problémům s převodovkou bojovat v kvalifikaci s nejlepšími.
Z desáté příčky vyrazí do závodu Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa poměrně snadno hladce postoupil do finálového dějství kvalifikace, ale tam dal přednost závodu - pošetřil jednu měkkou směs pneumatik pro závod. O letmé kolo se vůbec nepokusil.
První část kvalifikace (20 minut, 7 nejpomalejších končí)
Úvodní část kvalifikace velké ceny Španělska začínala záběry do boxů stále Lotus-Renault, kde se technici stáje Renault snažili v horečném tempu dát do kupy auto Nicka Heidfelda. V posledním tréninku mu od výfuků chytla kapotáž a měl co dělat, aby unikl plamenům.
Jeho monopostu ovšem ohni uniknout nemohl a poškození bylo tak závažné, že se nemohl kvalifikace zúčastnit.
Favorizovaní jezdci Red Bullu zatím nejeli naplno a dokonce si vystačili s výrazněji pomalejší tvrdou sadou pneumatik.
Sportovní stránky iDNES.cz jsou nově na Facebooku, staňte se fanoušky. |
Vyhrál Michael Schumacher s vozem Mercedesu před Vitalijem Petrovem s vozem Renaultu, tedy týmovým kolegou nešťastníka Nicka Heidfelda.
Třetí zcela nečekaně skončil Venezuelan Pastor Maldonado, který svého týmového kolegu Barrichella porazil o tři a půl vteřiny. Brazilec měl technické problémy s převodovkou, a proto se do druhé části kvalifikace nepodíval.
Nejzkušenější jezdec seriálu prohrál s oběma zástupci stáje Lotus a Heikki Kovalainen se také díky neúčasti Nicka Heidfelda posunul do prostřední části boje o místa na startu, což je pro zástupce před rokem nové stáje velký úspěch.
Jezdcům Red Bullu risk s tvrdší a pomalejší směsí vyšel. Mark Webber skončil sedmý, Sebastian Vettel se spokojil s jedenáctým místem. Na stejných gumách se kvalifikovala dál i dvojice McLarenu. Hned bylo zřejmé, kteří čtyři jezdci si v Barceloně věří nejvíce.
Druhá část kvalifikace (15 minut, 7 nejpomalejších končí)
Jako první se nečekaně vyhoupl do čela časomíry Sebastian Vettel. Úřadující mistr světa nasadil poprvé v kvalifikaci měkkou směs pneumatik a rázem neměl soupeře. Poté jen v boxech sledoval, jak se ho soupeři marně snaží překonat.
Hned za Vettela se zařadil jeho týmový kolega Mark Webber a hned za ně dvojice McLarenu. Také Jenson Button a Lewis Hamilton prokázali, že na měkkých gumách jsou rychlejší o dvě vteřiny na kolo, než tomu bylo v úvodní části kvalifikace.
Štěstí měl pomalejší jezdec Ferrari Felipe Massa, který závěr kvalifikace sledoval z boxů, protože věřil, že jeho čas 1:23,026 mu bude na postup stačit. Měl pravdu, ale bylo to hodně těsné. Skončil desátý a Sebastien Buemi s vozem Toro Rosso za ním nebyl ani dvě desetiny vteřiny.
Brazilce porazil například Pastor Maldonado, který tak nečekaně vybojoval pro Williams umístění v desítce nejlepších. Zdá se, že po tragickém startu do sezony dokázala tradiční stáj dostat své vozy na úroveň lepšího středu pole.
Naopak klesá výkonnost monopostů Sauber. Kamuj Kobajaši a Sergio Pérez skončili za s odstupem za nejlepšími. Ale to nic není proti výkonnostnímu pádi stáje Force India. Paul di Resta, ani Adrian Sutil nestačili na Heikkiho Kovalainena. Zástupce malajsijského Lotusu odstartuje z výborné osmé řady.
Třetí část kvalifikace (10 minut)
Vettel nebo Webber? To byla jediná otázka před finálovou fází kvalifikace Velké ceny Španělska. Nikdo jiný neměl mít šanci. A neměl.
A určitě se úplně nečekalo, že Mark Webber svého týmového kolegu porazí. Ale stalo se. Australan dokonalým kolem v polovině závěrečné desetiminutovky o dvě desetiny vteřiny svého týmového kolegu porazil. A radoval se z úvodní pole position sezony 2011.
Jako desátý odstartuje Michael Schumacher. Moc si v souboji s nejlepšími nevěřil, a tak radši pošetřil jednu sadu měkkých pneumatik pro závod. Tam se může bohatě vyplatit.
Velká cena Španělska formule 1 bude startovat ve 14.00 SELČ.
Výsledky kvalifikace Velké ceny Španělska F1:
Pořadí | Jezdec / Tým | 1. část | 2. část | 3. část |
1. | Mark Webber Red Bull |
1:20.981 | ||
2. | Sebastian Vettel Red Bull |
+ 0.200 | ||
3. | Lewis Hamilton McLaren |
+ 0.980 | ||
4. | Fernando Alonso Ferrari |
+ 0.983 | ||
5. | Jenson Button McLaren |
+ 1.015 | ||
6. | Vitalij Petrov Renault |
+ 1.490 | ||
7. | Nico Rosberg Mercedes |
+ 1.618 | ||
8. | Felipe Massa Ferrari |
+ 1.907 | ||
9. | Pastor Maldonado Williams |
+ 1.971 | ||
10. | Michael Schumacher Mercedes |
bez času | ||
11. | Sébastien Buemi Toro Rosso |
1:23.231 | ||
12. | Sergio Pérez Sauber |
+ 1.827 | ||
13. | Jaime Alguersuari Toro Rosso |
+ 2.154 | ||
14. | Kamuj Kobajaši Sauber |
+ 2.162 | ||
15. | Heikki Kovalainen Lotus |
+ 3.863 | ||
16. | Paul di Resta Force India |
+ 4.586 | ||
17. | Adrian Sutil Force India |
+ 5.031 | ||
18. | Jarno Trulli Lotus |
1:26.521 | ||
19. | Rubens Barrichello Williams |
+ 3.950 | ||
20. | Timo Glock Virgin |
+ 4.355 | ||
21. | Vitantonio Liuzzi Hispania |
+ 4.849 | ||
22. | Narain Karthikeyan Hispania |
+ 4.948 | ||
23. | Jérôme D'Ambrosio Virgin |
+ 5.596 | ||
24. | Nick Heidfeld Renault |
bez času |