Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chceme to jinak! Týmy F1 znovu jednaly o podobě kvalifikace

Nico Rosberg během prvního tréninku na Velkou cenu Bahrajnu. | foto: AP

3 2016
Ve formuli 1 se znovu jednalo o formátu kvalifikace, jejíž současná podoba i v Bahrajnu vyvolala mezi týmy všeobecnou kritiku. U okruhu v Sáchiru se sešli vedoucí jednotlivých stájí s prezidentem Mezinárodní automobilové federace FIA Jeanem Todtem a promotérem F1 Berniem Ecclestonem, ale žádné rozhodnutí po hodinu a půl trvající diskusi nepadlo.

Další jednání bylo naplánováno na čtvrtek, kdy podle některých informací předloží Todt a Ecclestone návrh na zcela nový formát. Vyloučen je podle všeho návrat ke starému systému, který upřednostňují týmy. „Todt a Ecclestone to odmítají,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.

Podle šéfa stáje Red Bull Christiana Hornera se bude hlasovat o návrhu na modifikaci původního formátu kvalifikace z minulých let.

„Je to kompromis. Místo jednoho nejlepšího kola v každé části kvalifikace by se mělo rozhodovat podle součtu dvou nejlepších časů,“ citovala Brita agentura SID.

Pokud návrh nezíská většinu, pak by se jela kvalifikace jako vyřazovací závod i při Velké ceně Číny (17. dubna).

V Austrálii a Bahrajnu nově rozhodoval o pořadí na startu Velké ceny vyřazovací závod, z něhož v pravidelných intervalech vždy nejpomalejší vůz odstoupil. Výsledkem měla být větší atraktivita, to se ale nenaplnilo, speciálně v Melbourne zůstávala trať dlouho úplně prázdná včetně finále.

Týmy se už po australské GP vyslovily pro návrat ke starým pořádkům, ale v komisi F1 se požadavek nedočkal potřebné jednomyslné podpory a nový formát dostal ještě jednu šanci.

V sobotu se v Bahrajnu situace v podstatě opakovala, i když finále přineslo tentokrát více napětí poté, co pozdější vítěz kvalifikace Lewis Hamilton nejprve chyboval a musel útočit na pole position z průběžného čtvrtého místa.

Autoři: ,


Tvarohovo-krupicový dort
Tvarohovo-krupicový dort

Potěšte rodinu rychlou dobrotou

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze