Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Důležitá je hlavně přesnost, říká Kukačka před Rallye Český Krumlov

Ilustrační foto z Rallye Český Krumlov | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

18 2015
Žádné nejvyšší rychlosti, žádná drahá závodní auta, žádné divoké průjezdy po rozbitých či lesních cestách. Tady je v hlavní roli ekologie a přesnost. V rámci 43. ročníku Rallye Český Krumlov se bude závodit s elektrickými vozidly, auty na CNG, LPG či na hybridní pohon. Největším lákadlem ve třicetičlenném startovním poli bude určitě plně elektrické Porsche Panamera, se kterým jezdí Rakušan Marcus Kreisel.

První část vložené soutěže bude páteční hvězdicová jízda, při které se do Českého Krumlova sjedou závodníci z Tábora, Třeboně či z rakouského Freistadtu.

Čtvrtý ročník New Energies Rallye pojede i Radek Kukačka z českobudějovické společnosti CB Auto.

Co si mají diváci představit pod názvem New Energies Rallye?
Tady nejde o to, abyste měl nejrychlejší čas. Ale co nejpřesnější. Proto se to jmenuje i setinová rallye, kde vlastně o konečném pořadí rozhodují setiny vteřin. Jezdíme třeba stometrové trasy, ale i padesátikilometrové. Takže na těch sto metrů máte daný časový limit například 25 vteřin a ten musíte co nejpřesněji dodržet. A za každou setinu vteřiny, kterou najedete navíc, nebo ji ztratíte, se vám odečítají nebo přičítají body.

Silné motory vám jsou tedy k ničemu, že?
Určitě. Nejezdíte třeba dvě stě kilometrů za hodinu, což by bylo pro vás ještě horší. Jezdíme většinou okolo padesáti až šedesáti kilometrů za hodinu. Ale třeba v měřených úsecích nesmíme zastavit, takže se musíme snažit si čas přesně vypočítat tak, abychom se trefili do harmonogramu. Prostě je to soutěž hodně o práci se stopkami.

Kudy už vedla trasa závodu?
Vloni jsme jezdili kus po trati lipenské rychlostní zkoušky, kus také na výstavišti v Budějovicích. Letos myslím, že na výstavišti také projedeme. V sobotu máme dlouhou stokilometrovou trasu z Budějovic, zase přes Lipno a s cílem v Krumlově.

S jakým vozem letos pojedete a jak početná je posádka?
Závodit budeme dva a v Seatu Leon ST TGi kombi v úpravě CNG. New Energies Rallye pojedu podruhé, vloni jsem ale byl spolujezdec a kolega z práce Jaroslav Dvořák řídil. Letos si to prohodíme, já budu za volantem a on bude hlídat časové kontroly, stopky a tak dále. Jako v rallye tedy u nás navigátor nečte rozpis v kuse celou trasu, ale spíš pomáhá s časem.

Na jakém místě jste v loňském roce dojeli do cíle?
Byli jsme druzí mezi značkou Seat a třetí v kategorii aut na plynový pohon.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze