Nebyl stresován jako při domácích soutěžích, kde musí obhajovat suverenitu. Nezávodil na výsledek. Účelem bylo seznámit se s prostředím. A divočina na příšerných afrických cestách ho bavila. Tak rozesmátého Krestu v Česku nikdo nezná.
"Safari je úžasný zážitek a dobrodružství," zářil jindy spíše uzavřený jezdec, když byl po dvou zkouškách celkově na výborném 12. místě, před několika stálými účastníky mistrovství světa.
"Představte si, že se řítíte na šestý rychlostní stupeň, a najednou proti vám jede civilní auto. Nebo se vám vůz v bahně postaví na bok," líčil. "Díry na trati, které jsme při tréninku pečlivě zaznamenávali, jsme přelétávali jako nic. Nejel jsem naplno, to ani nešlo. Ale párkrát jsem si hezky skočil. Je neuvěřitelné, co auto vydrželo."
Kresta měl k dispozici loňský vůz, v něm keňskou rallye absolvoval tehdejší tovární jezdec Španěl Climent. K tomu pneumatiky a palivo, které v Keni nechala Škoda od loňska.
Extrémní délka rychlostních zkoušek Krestovi potíže nedělala. Až po 40 kilometrech třetí zkoušky stopnul Krestu neopravitelný defekt pravého předního kola. "Každý kilometr dobrý.
Roman se držel, rozhodně nezklamal," řekl Pavel Janeba, manažer Škody Motorsport.
Další šanci od Škody má Kresta dostat v říjnu na San Remu.