Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kresta panoval sprintu v Kopné. Pomohl mu defekt jediného soupeře

Roman Kresta na startu Rallye Bohemia | foto:  Radek Cihla, MAFRA

17 2010
Stejně jako před rokem určila vítěze nejoblíbenějšího rallyesprintu v republice sedmá rychlostní zkouška. Ovšem tentokrát v opačném gardu. Loni po ní suverénně vedoucí Roman Kresta odstoupil, protože jej zradil vůz. Jaromír Tarabus díky tomu slavil premiérové vítězství v kariéře. Nyní si role prohodili.

Tarabus vedl o 7,3 vteřiny, ale v sedmém testu vinou defektu pravé přední pneumatiky ztratil přes půl minuty. Kresta zaváhání soupeře využil a potřetí v kariéře vyhrál Impromat Rallysprint Kopná.

"Výhra nám padla do klína, ale to je rallye," poznamenal Kresta, kterého v Peugeotu 207 S2000 navigoval Tomáš Kašpárek. "Kdyby Mira neměl defekt, ztrátu bychom nesmazali," uznal.

"Minule měl smůlu Roman, tentokrát potkala nás," posteskl si Tarabus, jenž jel ve Fordu Fiesta S2000 s Danielem Trunkátem. "Jsme zklamaní, protože výhra byla blízko." Kde udělal chybu, tím si Tarabus není jistý. Ale většinu nejdelšího testu soutěže Kameňák, který měřil 13 km, projel s poškozeným kolem.

"Žádná velká rána to nebyla. Možná se to stalo ve Vlčkové, kde jsme přejížděli přes chodník," přemýšlel. Oba nejrychlejší piloti nasadili strhující tempo, soupeři sledovali jejich souboj z uctivé vzdálenosti.

Ve druhé servisní přestávce, čili po pěti testech a 45 ostrých kilometrech, ztrácel tehdy třetí Odložilík bez jediné vteřiny rovnou minutu. "Snažili jsme se jet, co umíme," přisvědčil Tarabus.

"Nasazení nebylo o nic menší než na Šumavě," připomněl Kresta předchozí soutěž mezinárodního mistrovství republiky, v níž oba rovněž dojeli na stupních vítězů.

Velký šampionát pokračuje už o víkendu v Českém Krumlově. Oba jezdci proto brali start na Kopné, která patří do seriálu jednodenních soutěží, především jako vítaný test.

Jeli rychle, ale zároveň tak, aby auto nepoškodili. "Snažili jsme se o nějaké úpravy na podvozku," poznamenal Tarabus. "Odzkoušeli jsme spoustu věcí, svůj účel to splnilo," pochvaloval si Kresta, který často měnil nastavení svého vozu.

V souboji "zbytku pole" byl nejrychlejší Polák Grzegorz Grzyb, jenž doplnil Krestu s Tarabusem na stupních vítězů. Spolu se šestým Vlčkem byli jedinými, kteří prolomili nadvládu jezdců z východní Moravy. V elitní dvanáctce totiž zabrali všechny ostatní pozice.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze