Co vás po havárii v sedmé erzetě slavné rallye napadlo jako první?
Že chci jet okamžitě dál. Ovšem když jsem zjistil, v jakém stavu je auto, bylo mi jasné, že je konec.
Strach či obavy jste nepocítil?
Havárie k rallye patří, s nimi se musí počítat. Ale hned druhou věcí co mě napadla, bylo velké štěstí, které nás při havárii potkalo. Při pohledu dolů do srázu, nad kterým auto zůstalo, jsme si s Jendou řekli, že jsme mohli skončit mnohem hůř.
Jakou rychlostí jste se k onomu místu, k ošemetné vlásence, řítil?
Bylo to dost, jel jsem vytočenou šestku. To znamená rychlost kolem 180 kilometrů za hodinu. Ovšem při nárazu do zídky byla už rychlost velmi malá. Naštěstí. Tu zatáčku potom mnoho jezdců označilo za snad nejkritičtější místo soutěže. Já před ní byl bohužel příliš rychlý.
Byli v místě nehody diváci? Pokud ano, přispěchali na pomoc?
Byli u nás hned, ale pomoci nebylo třeba. Auto bylo nepojízdné a my zdraví. Takže se alespoň navzájem fotili u odstavené škodovky.
Do havárie jste jel parádně. Po úvodu, kdy jste byl dokonce pátý, jste se držel na hraně první desítky. Pochválili vás kolegové?
Toni Gardemeister i Kenneth Eriksson mi řekli, že jedu dobře. Potěšilo mě to.
O mistrovství světa v rallye se říká, že atmosféra mezi jezdci je velmi pohodová. Je to tak, ačkoli jde o vrcholný šampionát soutěží, čili vlastně totéž co platí o formuli 1, kde jsou ovšem vztahy chladné?
Určitě. Mezi rychlostními zkouškami se jezdci různých týmů spolu normálně baví.
Co bylo na Monte Carlu nějtěžší?
Všechno. Od pondělka, kdy začaly tréninky, až po konec rallye, nemáte ani hodinu na odpočinek. Tedy kromě spánku, ke kterému ulehnete okolo půlnoci a vstáváte o šesté. Hlavně tréninky byly náročné. Tři dny jezdíte od osmi do sedmi večera. K tomu je třeba připočíst fotografování, tiskové konference, či další akce, které následují vždy až večer. Je toho hodně.
Takže srovnání českého šampionátu se světovým je jaké? Či spíše lze vůbec tyto seriály porovnávat?
Ne. Je to skutečně nesrovnatelné. V Monaku jsem sice jel teprve pátou světovou soutěž, ale už jsme poznal, že to je něco úplně jiného.
Máte za sebou úvod sezony. Cítíte, že jste dobře připravený na dosud nejnáročnější rok kariéry?
Ano, necítím žádný problém. Dnes nebo zítra zajdu ke svému fyzioterapeutovi, se kterým probereme další přípravu.
Co vás čeká v nejbližší době? Švédskou rallye o příštím víkendu nejedete, takže budete mít klidnější program?
Kdepak. V sobotu letím do Švédska. Ačkoli mě v autě podle plánu nahradí Stig Blomqvist, já budu absolvovat celý trénink a zůstanu tam i na samotnou soutěž. Potom, před Rallye Korsika, kterou už zase pojedu já, mě čeká velké testování. Bude v zahraničí a má být přípravou na několik dalších soutěží.