Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kresta má v plánu 15 rallye. Stejný počet naposled absolvoval v roce 2005

Roman Kresta se svým peugeotem | foto: Jan Karásek, MAFRA

16 2010
Stejnou porci závodů naposled absolvoval v roce 2005, kdy v továrním týmu Ford startoval v mistrovství světa. Tehdy se zúčastnil patnácti rallye. Totožné číslo dominuje i letošnímu programu. Čtyřnásobný mistr republiky v automobilových soutěžích Roman Kresta má v plánu sedm startů v mezinárodním šampionátu, pět ve sprintech a tři ve světovém seriálu.

"Proti minulým sezonám je to radikální posun," připomněl Kresta osm loňských i předloňských rallye. "Je to dané tím, že jsme dobudovali tým, který je na mnohem vyšší úrovni než loni."

Hlavní pozornost soustředí na domácí šampionát, v němž usiluje o hattrick. Stejně jako loni pojede ve voze Peugeot 207 S2000, zatímco ve sprintech a v mistrovství světa se představí v Mitsubishi Lancer Evo IX.

"Český mistrák je mou prioritou, které podřídím všechno," naznačil Kresta, kterého nadále naviguje Petr Gross. Ve sprintech ovšem zkušeného spolujezdce nahradí mladý Tomáš Kašpárek.

Dlouho přitom hrozilo, že člen Mogul Racing Teamu bude řídit "jen" mitsubishi, jehož provoz je podstatně levnější než závodění v peugeotu. Ale posílení sponzorského portfolia mu dovolilo zůstat u francouzského speciálu.

"Máme nového hlavního partnera Apex, který nám pomohl v takové výši, abychom s tímto vozem mohli v klidu absolvovat mistrovství republiky," libuje si.

Navíc může využít poznatky přímo z Francie. S vylepšením vozu mu tento týden pomůže technik přímo z Peugeotu. "Přiveze díly, které tovární vozy používaly na Rallye Monte Carlo," uvedl pilot. "Budeme dva dny testovat, abychom mohli auto technicky posunout dál. Týká se to hlavně převodovky a podvozkových částí, protože náš motor už odpovídá specifikaci 2010."

Kresta loni českému mistrovství dlouho vévodil, ale nakonec vyhrál jen s minimálním náskokem. Na vině byla především technika, která jej dvakrát zradila. Proto počítá s tím, že i letos bude jeho největším konkurentem.

"Na druhou stranu s autem jedeme druhým rokem, takže ho znám do posledního detailu a můžu řadě problémů předejít," podotkl šampion, který ovšem nezapomíná ani na jezdeckou konkurenci. "Proti loňsku to bude zajímavější," připomněl další nástup speciálů S2000.

Jeho slova by měla potvrdit Sheron Valašská rally, která příští víkend otevře netrpělivě očekávaný domácí šampionát.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze