Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kresta je v San Remu před Auriolem

3 2003
San Remo - První etapu Rallye San Remo vyhrál Sébastien Loeb s citroënem. Francouzský závodník byl nejrychlejší ve čtyřech ze šesti pátečních rychlostních zkoušek a před druhým dnem si vypracoval náskok 32 sekund před Markko Märtinem z Estonska. V jedenáctém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích je zatím dvanáctý český jezdec Roman Kresta s peugeotem, o jednu příčku za ním se drží Didier Auriol s fabií.

"Jedu naplno a auto drží," pochvaloval si Loeb, kterého v pátek dokázal porazit jen Märtin; ve třetí a čtvrté erzetě jej odsunul na druhé místo. Třetí pozici si drží úřadující světový šampion Marcus Grönholm z Finska s dalším peugeotem.

"Obávám se, že rychleji už jet nemůžeme. Jsme na maximu a ty dva těžko doženeme," nevěří si Grönholm.

Kresta ztrácí více než čtyři a půl minuty na Loeba. "Ráno jsem začal v klidu s cílem dostat se v průběhu dne do tempa. Vzápětí jsem si chybně nastavil brzdy a na druhé erzetě ztratil hodně času. Pak jsem se opět chytil, škoda jen, že závěrečná vložka mi nevyšla podle plánu. Snažil jsem se jet velmi rychle, ale bez zbytečných rizik, které by pro mě mohly znamenat předčasné odstoupení," líčil Kresta, jenž v Itálii bojuje o svou budoucnost.

"Všechny tovární vozy prošly další citelnou inovací, čímž se od našich verzí viditelně vzdálily," dodal.

Francouz Auriol by v redukovaném pořadí zatím získal pro tým Škoda jeden bod do Poháru konstruktérů. Trojnásobný vítěz Rallye San Remo podal vyrovnaný výkon, ve všech měřených úsecích zajel čtrnáctý čas a v celkové klasifikaci je o 40 sekund za Krestou.

Už ve druhé rychlostní zkoušce musel odstoupil druhý jezdec týmu Škoda Motorsport Fin Toni Gardemeister, který vyjel mimo trať. V první rychlostní zkoušce se u jeho vozu objevily problémy s brzdami a přestože před startem dalšího úseku doplnil brzdovou kapalinu, komplikace nastaly znovu na 21. kilometru.

"Na konci dlouhé rovinky jsem se snažil před pravotočivou zatáčkou brzdit a pedál se propadl až na podlahu. Přes ruční brzdu jsem auto otočil o devadesát stupňů a snažil se tím trochu zpomalit. Auto ale narazilo do zdi a překlopilo se na mojí stranu," popsal nehodu Gardemeister.

"Ještě než sjelo mimo trať, otočilo se na pravý bok a zastavilo se před nějakými stromy. Byli jsme rádi, že to bylo už tady, protože sráz za nimi byl opravdu prudký," dodal. On ani spolujezdec Paavo Lukander neutrpěli při havárii vážnější zranění.

Nedaří se zatím vedoucímu jezdci mistrovství světa Britu Richardu Burnsovi, který figuruje na desátém místě. Za Loebem zaostává člen stáje Peugeot o více než tři minuty. "I kdyby se vyplnil ten nejhorší scénář a Seb by vyhrál, pořád budu v čele šampionátu spolu s ním. Takže svět se nezboří," rozvažoval Burns, jenž vede o deset bodů před celkově čtvrtým Loebem.

Krestovi s Auriolem pomohlo k posunu ve výsledkové listině odstoupení Nora Pettera Solberga. Pilot Subaru sice figuroval po šesté rychlostní zkoušce na osmé pozici, ale těsně před servisní zónou mu došel benzin, takže v sobotu už se na startu neobjeví.

Výsledky - 1. etapa (po šesti rychlostních zkouškách):
1. Loeb (Fr./Citroën) 1:30:15,7 hod., 2. Märtin (Est./Ford) - 32,4, 3. Grönholm (Fin/Peugeot) -49,6, 4. Sainz (Šp./Citroën) - 1:14,8, 5. Duval (Bel./Ford.) -1:19,0, 6. Panizzi (Fr./Peugeot) - 1:29,6, 7. C. McRae (Brit./Citroën) -1:41,9, 8. Mäkinen (Fin./Subaru) -2:50,2, 9. Bugalski (Fr./Citroën) -2:52,3, 10. Burns (Brit./Peugeot) -3:05,2,...12. Kresta (ČR/Peugeot) - 4:32,1, 13. Auriol (Fr./Škoda) -5:12,5.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze