Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kostka před závodem roku testoval

10 2003
Oschersleben, Německo - (Od zpravodaje MF DNES)Spousta práce pro jezdce a mechaniky a naopak hromada nudných minut pro řadu lidí ze zázemí jednotlivých týmů. Takový byl včerejší tréninkový den v německé Formuli 3. Na okruhu Oschersleben poblíž Magdeburku kroužil také český jezdec Tomáš Kostka ze Zlína. Snažil se ideálně nastavit svou formuli Dallara F302 Opel-Spiess, aby v pohodě zvládl páteční kvalifikace a dva víkendové závody, kterými seriál vyvrcholí.

Kostelecký bojuje o páté místo ve sledovaném šampionátu.

Celé testování začalo už ve středu. Na rozhledném parkovišti poblíž cílové rovinky zastavil kamion Mercedes českého týmu KFR. Čtyři mechanici včetně šéfa Jaroslava Kosteleckého pak čtyři hodiny stavěli stan a připravovali zázemí.

Německý seriál se oficiálně jmenuje Recaro Formel 3 Cup a je hlavním tahákem desetidílné série Beru Top 10. Ten obsahuje deset různých pohárů, kromě formulí závodí klasická plechová auta. Jezdci každé kategorie dostanou k dispozici tři půlhodinky, při nichž mají trať jen pro sebe.

Začalo se už v 9.40, asfalt byl po nočním dešti mokrý. Kostka využil nastavení, s nímž v květnu vybojoval třetí místo. Jízdy se mu vydařily, dojel druhý.

Po vypršení stanovené půlhodinky Formule 3 mizí z oválu, vzápětí je střídají začínající piloti v rámci formule König. Kostka mezitím v týmovém stanu kontroluje telemetrii, s manažerem Kosteleckým debatují o změnách v nastavení. Mechanici pak podle jeho přání formuli upraví.

V11.10 se všechno opakuje. Rozdíl je jediný. Trať už uschla, takže všichni piloti obouvají slicky. Kostkovi se však tentokrát nedaří. Dvakrát udělal na trati „hodiny“, čtyřikrát zajel do boxů, takže zvládl jen pět ostrých kol. Přesto to stačilo na osmé místo.

Také tentokrát se opakuje procedura ve stanu. Jen přestávka je delší. V poledne okruh na hodinu zcela utichne, Němci ctí obědovou pauzu.

Krátce po půl druhé vyrážejí jezdci Formule 3 naposled na trať.

Všichni měli připravené slicky, ale těsně před začátkem předepsané půlhodiny začíná hustě pršet. Mechanici mají „fofr“, rychle musí nasadit pneumatiky do mokra.

Po opatrnějším úvodu závodníci jezdí stále rychleji. Přestalo totiž pršet a trať začala osychat. Zlínskému mladíkovi se dařilo stejně jako ráno, opět skončil druhý. Kostka pak v pohodě zajel s formulí pod týmový stan, aby s Kosteleckým probral další možnosti, jak na poslední chvíli vylepšit její nastavení.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze