Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kopecký vévodí Barum rallye i po první etapě a míří za obhajobou

Jan Kopecký s Fabií S2000 | foto: Jan Kopecký

28 2010
Tovární jezdec Škody Jan Kopecký je blízko k obhájobě prvenství na zlínské Barum rallye. Osmadvacetiletý pilot vyhrál první etapu šestého podniku mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.

Ten je zároveň devátým dílem seriálu Intercontinental rallye challenge.

Kopecký má v čele soutěže po devíti odjetých rychlostních zkouškách náskok 28 sekund na druhého Freddyho Loixe z Belgie. Třetí je s odstupem dalších tří desetin vteřiny Francouz Bryan Bouffier, který jako jediný drží krok s vozy Škoda Fabia S2000. Čtvrtý je lídr IRC a další pilot mladoboleslavské automobilky Juho Hänninen z Finska.

"Sobota byla z našeho pohledu vydařená, vše probíhalo dobře," pochvaloval si Kopecký v cíli první etapy. Závodník z Kostelce nad Orlicí ovládl úvodní páteční večerní diváckou rychlostní zkoušku a první místo neopustil ani v sobotu.

"Ráno jsme měli perfektní informace o počasí, takže jsme zvolili měkčí pneumatiky, což bylo pro nás výhoda. Odpoledne mělo být sucho, ale nakonec všude pršelo, což bylo šílené, takže jsme byli opatrnější," popsal Kopecký.

Jeho hlavním soupeřem byl dlouho Hänninen, jenž se mu po čtyřech erzetách přiblížil na rozdíl jedné sekundy, poté ale chyboval, poškodil zadní část své fabie a ztratil 33 sekund. "Kdyby byl náš souboj i nadále těsný, museli bychom do toho více šlapat. Takhle máme při současných nevyzpytatelných podmínkách možnost v místech, kde si nejsme jistí, trochu zvolnit a neriskovat," uvedl Kopecký.

Z trojice adeptů na český titul je na tom nejlépe momentálně šestý Václav
Pech, Pavel Valoušek je sedmý. Rallye již skončila pro Romana Krestu, jenž havaroval v páté erzetě a přišel tak o reálné šance na obhajobu
mistrovského titulu.

Trojnásobný vítěz zlínské soutěže doplatil na déšť a ne zrovna optimální
volbu pneumatik. "Měli jsme na zadní nápravě neprořezané hladké gumy,
vpředu pak tvrdé přechodné pneumatiky. A před startem zkoušky začalo
strašně pršet. A po jednom horizontu jsme havarovali. Věděl jsem, že tam
bude voda, ale i přesto, že jsem brzdil, jsme chytli aquaplaning," popsal
Kresta nehodu.

Havaroval i proto, že nechtěl riskovat, že s autem 'přistane' mezi diváky.
"Myslel jsem, že už jsme situaci vybojovali a auto udržíme. Sunul jsem se
bokem na jednu stranu, ale dokázal auto korigovat. Jenže jsme se začali
řítit na opačnou stranu a byli jsme blízko lidí. Musel jsem volant zase
strhnout. Předkem jsme přerazili nějaký stromek, a pak nás nakopl příkop," uvedl Kresta.

Výsledky

Po 1. etapě

1. Kopecký, Starý (Škoda Fabia S2000) 1:22:12,7, 2. Loix, Miclotte
(Bel./Škoda Fabia S2000) -28,2, 3. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207
S2000) -28,5, 4. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -35,2, 5. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) -49,7, 6. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) -1:44,3, 7. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) -1:55,2, 8. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) -2:09,6.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze