Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kolotoč za sto milionů nabírá obrátky, Czech Open začne zítra

Stánky na prostranství u klubovny na Czech Open 2010. | foto: Martin Kabát

18 2010
Dva miliony eur pro hráčské odměny drží Czech Open v lepší polovině všech turnajů, zařazených do letošního okruhu European Tour. Jednadvacet podniků, většinou tradičních a dlouhá léta pořádaných v golfově pokročilých zemích, nabízí nižší dotaci než Čeladná, kde se taková akce koná teprve podruhé.

Rozpočet podbeskydského turnaje překračuje částku sto milionů korun. "Co jsme očekávali od prvotního plánu sponzorského krytí, to plní naše očekávání," uvedl na tiskové konferenci hlavní promotér Stephen Flanagan.

Nepřestává zároveň opakovat, že společnost Quirit Alfa, patřící do portfolia firem majitele čeladenského golfového areálu Stanislava Prose, chce mít v Česku takzvaný butikový turnaj. To znamená hlavně večírky s celebritami a hosteskami každý večer. Exkluzivní designové prostředí pro VIP. Komfort pro hráče. A vyšperkové hřiště Old Course.

rozdělení dotace na czech open

V eurech: 1. místo 333 330, 2. místo 222 220, 3. místo 125 200, 4. místo: 100 000, 5. místo: 84 800, 6. místo: 70 000, 7. místo: 60 000, 8. místo: 50 000, 9. místo: 44 800, 10. místo: 40 000, ...70. místo: 3 650.

Přesto Czech Open zůstává bez titulárního sponzora. "Promotérská agentura má svoji představu, za kolik by prodala název. To jsou dva miliony eur. Dokud taková částka nebude na stole, hlavní partner nebude," vykreslil Flanagan jasně vzorec sponzorské matematiky.

V zájmu českého byznysu

Prostor kolem hlavní budovy Prosper Golf Resortu měl už ve středu, den před zahájením Czech Open, podobu provizorního městečka. V areálu, kam patří o koňský ranč, je dost pevných budov pro prezentaci firem a organizací, takže se tu koná něco jako malý veletrh. Svou expozici tu má třeba hlavní město Praha, které se jinak na domácích výstavištích většinou prezentovat nepotřebuje.

VIP Village na Czech Open 2010.

VIP Village na Czech Open 2010.

Tohle je ale turnaj evropského formátu. Golfisté, jejich doprovod i zahraniční hosté pocházejí z lukrativních lokalit. "Je v zájmu českého byznysu a českého státu se tu prezentovat," doplnil sebevědomě Flanagan.

Jsou tu dvě golfová hřiště a na území toho druhého, New Course, kde se od čtvrtku do neděle hrát nebude, vyrostla public village. Stany s občerstvením, prodejnami golfového zboží a přidruženým artiklem jsou další možností, jak o sobě dát vědět.

Po registraci na oficiálním webu turnaje získá zájemce o návštěvu v Čeladné vstupenku zdarma a počet takových zatím překročil sedm tisíc.

Přehlídka úžasných úderů

Středa je na špičkových golfových akcích věnována turnaji pro-am. Jeden profesionál hraje vždy ve společnosti tři rekreačních hráčů, mezi nimiž jsou jak pozvané celebrity, tak i majitelé diamantových VIP karet, kteří si právo účasti zaplatili sami, nebo zastupují firmu.

Public village na Czech Open 2010.

Public village na Czech Open 2010.

Souběžně s tím se už vpředvečer hlavního dění nabízí úžasný pohled na tréninkové prostory - driving range, chipping area i putting green. Profesionálové hromadně trénují a oči skoro přecházejí z té spousty přesných golfových úderů všeho druhu, od dlouhých odpalů přes promyšlené přihrávky až po mnohametrové strojově zahrané putty.

Oko laika nepozná, jestli zrovna hraje stý nebo desátý hráč nějakého žebříčku. Konkurence je v profesionálním golfu nejtužší ve srovnání s kterýmkoli jiným individuálním sportem.

Na druhé straně každou akci dělají hvězdy a ty největší se Čeladné stále ještě vyhýbají navzdory prvotřídnímu servisu, do něhož patří například doprava do dějiště charterovým letem zdarma. Startovní pole je alespoň kvalitnější než před rokem, kdy se hrálo pod názvem Moravia Silesia Open.

Je kam se posunovat v budování značky a věhlasu. Quirit Alfa vlastní licenci na pořádání turnaje European Tour na deset let.







Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze