Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Koloc se už zabydlel v pozici šéfa týmu

11 2000
Z desetimetrové věže, kterou má postavenu z trubek vedle týmového stanu v parkovišti závodních strojů, řídí Martin Koloc své jezdce při každé z jízd Evropského poháru tahačů. Dvojnásobný evropský šampion se loni musel vzdát závodění kvůli distanci, kterou dostal za údajné nepovolené úpravy tachografu. Jak nyní zjišťuje, všechno zlé bylo k něčemu dobré. A přestože se trestu před příští sezonou zbaví, o návratu k truckům neuvažuje. "Práce pro tým mě pohltila, a navíc mám problémy se zády. Teď jsem se svezl po roční pauze při testování, zajel jsem čas, který mě potěšil, ale na devadesát procent se nevrátím," ujišťuje Koloc. Jako závodní fanatik ovšem nepřestává cítit nervozitu, ani když nasazuje sluchátka a ladí frekvence, na nichž je ve spojení s Danielem Landou, týmovou dvojkou Britem Tuckerem a mechaniky. Při měřeném tréninku hlavně hlídá, aby se motory nepřehřály. "Tři kola naplno, pak tři kola chladíme, abychom auto neutavili, a schováváme si trumfy na poslední chvíle," osvětluje Koloc taktiku. Při závodě pak hlásí jezdcům odstupy. Radí třeba, kdy přidat sílu brzdám. A odhaduje, jak jsou na tom s technikou soupeři. "Je teplo. Tak od šestého kola začne MAN uvadat," tipuje správně. Landu takhle Koloc navedl k letošnímu vítězství v Rakousku. "Tři kola před cílem byl ještě čtvrtý," vzpomněl týmový šéf. "Ale počkali jsme a ve správnou chvíli zaútočili."
Autor:


Témata: Testování




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze