Byl to on, kdo projekt české značky ve „formuli 1“ mezi tahači vymyslel a zaštítil.
Po loňském prvním roce plném poruch to na titul nevypadalo, že?
Loni to několikrát vypadalo hodně špatně, ale pořád jsem věřil, že se prosadíme, a nikdy bych se nevzdal. Buggyra porazila značku CAT a hlavně tovární Tatru se třemi vozy. To mě těší hodně. Zpočátku jsme měli dost smůly, ale ke konci štěstí. Jsem také rád, že po odchodu značky Mercedes se Evropský pohár nejenže nezhroutil, ale naopak stabilizoval.
Gerd Körber vyhrál Evropský pohár prvně a naposledy před deseti lety, je mu už osmatřicet, ale vy jste mu dal důvěru. Proč?
Je to fantastický týmový hráč. Když ví, že lidi v týmu za ním stojí a dělají všechno pro to, aby mu připravili auto co nejlíp, dokáže na trati neuvěřitelné věci.
Zůstane v týmu i příští rok?
Sestava se nemění. Vedle Gerda pojede opět objev roku David Vršecký. Závodil letos poprvé - a skončil celkově šestý. Mrzí mě, že si v pátek v Německu při havárii zlomil o volant kůstky v zápěstí a nemohl jet závody. Do týmu přibereme jako testovače Němce Rehfelda, který jel za nás už na Lausitzringu a lidé šíleli.
Jak jste slavil?
Dal jsem si skleničku šampusu a v jedenáct večer, když zábava gradovala, jsem odjel domů. V závodění je to těžké. V neděli cítíte euforii, v pondělí radost a v úterý už myslíte na další závod. V našem případě na sezonu 2003. Musíme obhajovat. Práce letos nekončí, máme před sebou ještě měsíc a půl testů.
Nechtěl byste se vrátit jako jezdec?
Neblázněte. Bylo toho dost. Baví mě, když mě tým potřebuje a můžu se projet při testování, ale zažít celý závodní víkend bych už nechtěl. Je to velká zodpovědnost.
Copak je šéfování týmu lehčí?
To rozhodně ne. Na Lausitzringu jsem myslel, že zkolabuju, když Gerd jel kvalifikaci a já věděl, že má prasklý chladič. Do cíle ale dojel. Jsou to hrozné nervy. Než kluci odstartují, musím šestkrát na záchod.
Kolik projekt vlastního vozu s vlastním motorem stál?
Nevím to přesně... Asi tak miliardu korun.
Jak se to může vyplatit? Jak techniku využijete komerčně?
Jiné týmy mají zájem o čtyři naše vozy pro rok 2003. Rozjíždí se série tahačů v USA, příští rok se Buggyra zúčastní exhibice a uvidíme, co se z toho vyvine. Také připravujeme motory pro závody motorových člunů, testují se v Dubaji. Do dvou let se chystá překonání rychlostního rekordu ve člunu s dieselovým motorem. Je to 252,6 km/h. My dodáme motor, jezdce a člun americký tým.
Svému týmu dáte za titul prémie, ale jak odměníte sebe?
Dostal jsem nabídku vyměnit jedno ze svých aut za Ferrari 456. Ale nevím, jestli si to už zasloužím a jestli nemám ještě počkat...