Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Koloc odchází z vedení Buggyry

18 2003
Praha - Bývalý dvojnásobný mistr Evropy Martin Koloc dočasně opustí svět závodních tahačů. Vlastník roudnické Buggyry ze zdravotních důvodů přestává být manažerem týmu. Stále je majitelem letos nejúspěšnější a ekonomicky nejsilnější stáje Evropského poháru, ale už se nebude podílet na jejím přímém řízení.

Koloc nehodlá ani cestovat na závody seriálu Evropského poháru. Zprávu o dočasném odchodu z truckového světa oznámil prostřednictvím mluvčího týmu Martina Pouvy ze svého bydliště v Dubaji.

Odchod z čela Buggyry zdůvodnil výhradně zdravotními důvody. "Vzhledem k dlouhodobým zdravotním komplikacím se nemohu nadále věnovat práci, a proto jsem se rozhodl na radu lékařů přerušit jakoukoli pracovní aktivitu na několik měsíců," stojí v Kolocově prohlášení, které Pouva přečetl na tiskové konferenci na závěr soutěžní sezony. Chod týmu prý nebude ohrožen, řídící práci si rozdělí několik dalších manažerů.

Ani Kolocův odchod z čela však nezastavil velkorysé plány, které už tradičně roudnická stáj má. Už ve středu ráno totiž odjíždí jedenáct lidí z Buggyry na více než dvoutýdenní expedici Praha - Dubaj. Na cestu se vydají obě závodní buggyry a doprovodný vůz.

Expedice odstartuje přímo z Kavčích hor v přímém vstupu Dobrého rána České televize "Itinerář máme daný, jistých je i pět zastávek na cestě. Jenže nikdo pořádně nemůže odhadnout, co nás čeká a jak se nám podaří překračovat hraniční přechody," vysvětlil šéf výpravy Jan Kalivoda.

Cesta povede přes sedm zemí, v rámci zastávek se uskuteční několik akcí ve spolupráci se sponzory týmu, připravena jsou i setkání na českých ambasádách, které pomáhaly s organizací cesty. 

Do Dubaje by měla expedice dorazit 5. prosince a připravit se na tamní autosalon, který začne o šest dnů později. Závodní vozy ale zůstanou v hlavním městě Spojených arabských emirátů až do února, na kdy je naplánován útok buggyry na světový rychlostní rekord s tahačem.

"Zatím jsme se dostali skoro na rychlost v úrovni 280 kilometrů za hodinu, ale víc už tady docílit nemůžeme. Limituje nás čtyřkilometrová délka letiště, na němž testujeme," vysvětlil jezdec David Vršecký, který by měl sedět za volantem, až se bude rekord překonávat.

K naplnění jednoho z cílů by mělo dojít 11. února příštího roku na desetikilometrovém úseku uzavřené dálnice poblíž Dubaje. A druhým pilotem, který se bude vedle Vršeckého o rekord pokoušet, bude některý z místních jezdců.

Až aktivity Buggyry v Dubaji skončí, tým už bude spěchat rychle zpět do Evropy, aby se tahače stačily připravit na dubnový start Evropského poháru. Jakým způsobem se pojede, se však ještě definitivně nerozhodlo. Jezdit se může podle dosavadního schématu dvou oddělených kategorií Super Race Truck a Race Truck, dojít může i ke spojení obou kategorií, jak se zkoušelo při říjnové exhibici v Assenu.

Není ani vyloučeno, že by se v budoucnu závodilo pouze v nižší třídě. "Na všechny možnosti jsme připraveni reagovat," prohlásil marketinkový ředitel Buggyry Martin Lansdorf.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze