Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kariéra pod křídly Nikiho Laudy

29 2003
Hockenheimring - Trojnásobný mistr světa F1 Niki Lauda ztroskotal jako šéf či poradce týmů Ferrari a Jaguar. Nyní se chce pokusit o úspěch coby manažer nadějné pilotky. Začátkem září oznámil, že podpoří slibně se rozvíjející kariéru Švýcarky Natachy Gachnangové, která letos několikrát překvapila v prestižním mistrovství formule BMW-ADAC. Kdo je tato teprve šestnáctiletá talentovaná dívka, která dokázala upoutat pozornost tak vlivné osobnosti?

Odkud pocházíte a jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti ze závodních drah?

Pocházím z francouzsky-mluvící části Švýcarska, z městečka Aigle nedaleko Montreux. Již v šesti letech jsem začala trénovat na motokárách a od devíti s nimi závodím. Roku 2001 jsem se ve třídě Junior stala mistryní Švýcarska, byla jsem třetí ve francouzském šampionátu a pátá v mistrovství Evropy.

Kdo Vás k tomuto sportu vedl?

Děda George závodil do vrchu a táta Olivier se také občas projede. Mám jeho plnou podporu.

Letos jste poprvé nastoupila v automobilu. Proč jste se rozhodla právě pro formuli BMW-ADAC?

Začátkem roku mi bylo teprve patnáct a je to jediná třída, ve které se smí startovat již v tomto věku. Koncem roku 2002 jsem s tímto vozem absolvovala velmi slibné testy ve Valencii a to rozhodlo.

Co Vám dělalo při přestupu z motokár k automobilům největší těžkosti?

Myslím, že to je váha vozidla. Na tu jsem si musela zvykat. Ale musíme se ještě učit v každém směru, také můj tým (Maubray Competition z Francie) v této třídě nemá zkušenosti. Startovali zatím jen ve formuli Ford.

Jak jste spokojena s dosavadním průběhem sezony?

Konečné výsledky (Natacha byla nejlépe čtvrtá na Norisringu) moc dobré nejsou, protože jsem často vypadávala. Jsem ale spokojená především s tím, že jsem několikrát dokázala, že dovedu jezdit se špičkou. Jsem si teď jistá, že to umím a to je ten nejdůležitější poznatek roku.

Co považujete za Váš nejlepší letošní výkon?

Závod na Nürburgringu. Utrhla jsem si přední křídlo a vůz silně nedotáčel. Přesto jsem dokázala dojet jako osmá. Moc mě to těšilo a všichni mě chválili.

Bylo to právě na Nürburgringu, kde došlo k prvnímu kontaktu s Niki Laudou...

Ano. Startovali jsme tam v rámci Velké ceny Evropy a švýcarský žurnalista a starý Laudův přítel, Roger Benoit nás představil.

Jak bude Laudova podpora vypadat?

Mimo důležitých tipů kolem závodění, které mi dává (Lauda navštívil i závod na A1-Ringu, během kterého vznikl tento rozhovor), se Niki Lauda především snaží sehnat financování mé příští sezony (chce nastoupit opět ve formuli BMW-ADAC). Mám sice několik menších sponzorů, letošní rok ale z větší části financoval otec.

Na voze máte i nálepku “Marc Surer Foundation”. Jakou roli hraje organizace bývalého pilota F1?

“Surer Foundation” podporuje mladé švýcarské talenty. Ke každému závodu mi bezplatně poskytuje inženýra.  

O jaké kariéře sníte, čeho chcete v automobilovém sportu dosáhnout?


Nechci ted vyprávět nic o formuli 1. Mým minimálním cílem ale je, že budu jednoho dne ze závodění žít.

Natacha Gachnagová

Natacha Gachnagová

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze